Router firmware update

Status
Niet open voor verdere reacties.

denven

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2007
Hallo ,

ik heb een probleem met mijn internet .. en denk dat het aan de router licht.
Als ik begin te downloaden, een bestand van 2 GB bijvoorbeeld, dan valt internet bij 1 GB weg, dan krijg ik 2 sec : Een van je netwerkkabels is niet aangesloten. Maar we hebben een nieuwe kabel aangelegt, er zitten geen deuken in, heb het even nagekeken. Maar nu ben ik op zoek gegaan naar mensen met dezelfde router als ik:

- Sweex BroadBand Router
- gekeken op achterkant: LB000020 en dan nog wat cijfers. Ik heb op www.sweex.nl gekeken voor wat updates. Maar hun bieden geen firmwares (updates) meer. En toen las ik ergens dat de Sweex Router een onderdeel is van Edimax. En dan zegt iemand dat je moet kijken wat voor chipset je hebt. Nou het enige wat ik kan ontdekken is dit:

ARM
SAMSUNG 322A
S5N8947X01-E0
KM639

www.edimax.nl << kijk maar bij downloads. Ik kan nergens mij versie vinden.
Weten jullie misschien mijn versie te ontdekken?

PS: het is geen draadloze router ding :P gewoon via kabel naar me vaders pc, mijn pc.
Als ik de kabel rechtstreeks doe naar mijn vaders pc, en dan die 2GB download, dan is er niets aan de hand.. Dus het ligt wel aan de router.

Alvast bedankt!!:D

Hallo ,

ik heb een probleem met mijn internet .. en denk dat het aan de router licht.
Als ik begin te downloaden, een bestand van 2 GB bijvoorbeeld, dan valt internet bij 1 GB weg, dan krijg ik 2 sec : Een van je netwerkkabels is niet aangesloten. Maar we hebben een nieuwe kabel aangelegt, er zitten geen deuken in, heb het even nagekeken. Maar nu ben ik op zoek gegaan naar mensen met dezelfde router als ik:

- Sweex BroadBand Router
- gekeken op achterkant: LB000020 en dan nog wat cijfers. Ik heb op www.sweex.nl gekeken voor wat updates. Maar hun bieden geen firmwares (updates) meer. En toen las ik ergens dat de Sweex Router een onderdeel is van Edimax. En dan zegt iemand dat je moet kijken wat voor chipset je hebt. Nou het enige wat ik kan ontdekken is dit:

ARM
SAMSUNG 322A
S5N8947X01-E0
KM639

www.edimax.nl << kijk maar bij downloads. Ik kan nergens mij versie vinden.
Weten jullie misschien mijn versie te ontdekken?

PS: het is geen draadloze router ding :P gewoon via kabel naar me vaders pc, mijn pc.
Als ik de kabel rechtstreeks doe naar mijn vaders pc, en dan die 2GB download, dan is er niets aan de hand.. Dus het ligt wel aan de router.

Alvast bedankt!!:D

Ik heb met mmijn voormalige sweex routrer de edimax firmware geflashed, maar kan die firmware niet meer vinden op de website van Edimax...

Kan je dus helaas niet verder helpen

dit model van sweex wordt niet meer ondersteund met nieuwe firmware.
de iets latere versie de 00021 destijds nog wel, maar of dit nu nog zo is, durf ik niet te zeggen.
De 00020 router heeft inderdaad problemen met grote hoeveelheden dataverkeer.
de router loopt dan vast en wordt naar mijn idee behoorlijk warm.
Dit routertje is nog leuk voor normaal thuisnetwerk, maar voldoet allang niet meer aan de huidige snelheden voor het dataverkeer op de wanpoort.

Laatst bewerkt:
re:

Dus raden jullie mij aan om een nieuwe router te kopen?
Welke raden jullie mij aan .. prijs onder de 40 euro als het kan ..

Welkom op Helpmij.
Je vraag is verplaatst naar de juiste sectie. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan