Router gaat 10 sec plat en poorten foetsie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
Ik denk dat dit twee losse vragen horen te zijn maar goed...

Wij zitten met 4 pc's op een router (sitecom DC202 uit mijn hoofd)... om de 10 minuten valt het internet weg voor een seconde of 10 om het vervolgens weer te doen.. Ik heb geen idee hoe dit komt...kan het zijn dat hij dan overbelast is of zo? maar dan zou het niet zo periodiek moeten zijn toch...?

En buiten dat... als ik poorten wil forwarden lukt dit negen van de tien keer niet goed... zodra ik op Add as new server druk... valt de router uit en moet ik resetten...

heel soms lukt het wel...alleen dan als ik na een aantal dagen weer check... klopt er niets meer van en zijn de poorten aan een andere IP verwezen of staat de poortrange op Undefined....

iemand een idee?

thanks!

ff een topic schop, heb gelijksoortig probleem.

Ik heb kabelinternet van @home. Deze viel door storing enkele dagen geleden weg en wist niet wat het probleem was. Omdat ik altijd al wat problemen had met mijn vorige router heb ik een nieuwe gekocht. Jawel, de Sitecom DC-202. Inmiddels kwam ik er achter dat het dus toch aan @home lag en heb ik besloten om mijn nieuwe router te gaan gebruiken. Alles verloopt goed totdat ik problemen met mijn connectie kreeg.

De connectie blijft om de pak weg 30 - 60 seconden even hangen. Krijg een ping van +600 voor ongeveer 2-3 seconden en is daarna weer normaal. Ik heb een firmware update gedaan (V04, meest recente) maar dat mocht niet baten. Nu heb ik een aantal server gepingt van @home na een traceroute uitgevoerd te hebben en heb nog steeds tussendoor een timeout bij opdracht, paar keer ping +600 en tussendoor dus gewoon redelijk normale ping 9 - 17 (wat nog steeds een beetje onstabiel is).

Ik heb hierna mijn router een pingtest gegeven. ping -t 192.168.2.1 en jawel, zelfde peaks en timeouts. Ik hoop dat ik nu mag aannemen dat het aan de router ligt.
Tevens hebben alle pc's in het netwerk dit probleem, dus dat het aan mijn pc ligt lijkt mij ook uitgesloten.

Mijn vraag luidt, wat zorgt ervoor dat ik eigelijk gewoon een strakke constante verbinding heb maar om de zoveel tijd een packet loss heb of gewoon een zeer hoge ping?

ik hoop dat ik genoeg info heb neergezet over de situatie en dat jullie mij opweg kunnen helpen. :rolleyes:

Soms wordt het opgelost door overal de dns van je isp neer te plempen, in de pc's en router.

Ook de dhcp van de router niet gebruiken en alles vaste ip adressen geven zou kunnen helpen, met uiteraard de router als gateway en de isp als dns.

beide oplossingen veranderen niks. Heb nog maar eens voor de zekerheid de pc direct op de modem aangesloten. Strakke ping constant. Gooi ik de router er weer tussen zie ik direct weer peaks. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Hopen dat iemand nog een idee heeft

thnx anyway

Het ligt dus aan de router, al de firmware geupdated of heeft deze al de laatste versie?, oude router misschien weer proberen?

Firmware update had ik al gedaan ja (zie start post :p ) maar de oude router gaat het ook niet worden omdat ik deze met geen mogelijkheid meer op internet krijg. Gaat lekker zo met mijn routers :thumb:

Mielll zei:
Firmware update had ik al gedaan ja (zie start post :p ) maar de oude router gaat het ook niet worden omdat ik deze met geen mogelijkheid meer op internet krijg. Gaat lekker zo met mijn routers :thumb:

Startpost?:confused: je hebt dit topic gekaapt.:eek:
Maare, je hebt nog even voordat de winkels dicht gaan.:evil:

ja nouja "start post" dan.. :confused:

ik ga er maar een handvat aan lassen zodat ik 'm ver, heel erg ver, de IJsel in kan gooien.

Nogmaals bedankt Lange Pier.

Mielll zei:
ja nouja "start post" dan.. :confused:

ik ga er maar een handvat aan lassen zodat ik 'm ver, heel erg ver, de IJsel in kan gooien.

Nogmaals bedankt Lange Pier.

Ik heb er weinig aan gedaan, zeg maar gewoon, niets:( , maare, als die krengen niet werken, is het vaak wel een goede oplossing, maak er een nieuw spel van, NK routerwerpen.:D

PS,
De kabel tussen router en modem ook omgewisseld gehad?, dacht ik net nog even aan.

Laatst bewerkt:
Bedoel je de kabel vervangen? want ik gebruik natuurlijk dezelfde kabel om mijn pc direct met de modem te verbinden, wat dus wel goed resultaat toonde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan