Router Geeft minder mb/s

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tisons

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2011
Hallo,

Sinds kort heb ik een nieuwe router, omdat het modem dat beneden in mijn huis van ziggo is, en een heel erg zwak signaal heeft. Ik heb de router met een Lan kabel aan het modem vast gemaakt, en het werkte meteen. Het is echter zo dat ik boven op mijn computer als ik een speedtest doe, ik maar iedere keer precies 8 of 9 mb/s krijg. Terwijl ik een 40mb/s verbinding heb?! Het lijkt er dus op dat er iets is wat er voor zorgt dat er maar zoveel mb/s doorkomt. Het is een Intellinet 300n 3g router, en het modem is een cisco DPC 3925.

Alvast Bedankt

Je moet erom denken dat je verbinding niet in mb's is, maar in mbit's. Dit is niet te vergelijken met mb's. Dus de werkelijke snelheid die je kunt halen, is die 8/9 mb die je bij de speedtest krijgt. Mbit is slechts een mate van de snelheid van je internet zelf, maar niet van de download snelheid ;) Hoop dat ik je hiermee voldoende geholpen heb.

Daar klopt dus helemaal geen snars van.... Volgens mij is 9*8=72 en dus geen 40Mbit.

Ik heb een 60Mbit abbonnement, en Speedtest geeft gewoon 60Mbit door. Het probleem ligt dus bij de router.

Het merk ken ik niet, al een andere router geprobeerd?

Het is inderdaad zo dat je bij een speedtest gewoon ziet hoeveel mb je hebt, in mijn geval zal dit dus 40 mb zijn. De router zou het wel doen, want een vriend heeft hem gekocht en getest. Er is denk ik een instelling, ik hoor wel vaker dat er maar een bepaalde download snelheid wordt gehaald..

Als je wireless gebruikt: heeft de ontvangende kant wel "N" wifi? Is de router geconfigureerd om dual band "N" wireless door te geven?

Dat is per router verschillend. Voor de clients is het wat makkelijker uit te zoeken. Geeft de client aan wat de link speed is? Dat is meestal te vinden bij het wireless icoontje. Ik vraag dit omdat je behaalde snelheden erg dicht bij "G" snelheden liggen

Nouja, de router kan sowieso 300 mb doorgeven aan computer, hij heet ook 300n. Ik had inderdaad ook het idee dat hij wel meer kan geven maar hij inderdaad nu naar die "g" snelheid aan het gaan is. Ik heb al wat instellingen geprobeerd, maar hij blijft zo rond de 9 mb/s hangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan