router gehackt

Status
Niet open voor verdere reacties.

masterpro

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2011
Hallo,
vanochtend starten ik mijn pc op en er kwam te staan beperkte internet mogelijkheid.
dit heb ik wel is vaker dus is dacht ahh jo.
15 minuten later deed hij het nog niet en was ineens de routernaam veranderd en het wachtwoord was eraf gehaald.
hierbij heb ik net caiway opgebeld omdat de telefoon het wel gewoon deed en het draadloze netwerk ook.
maar ik kon niet internetten op de computer waarmee de router is verbonden, die meneer aan de telefoon zei dat het mogelijk was dat ik gehackt was omdat hij ook nog nooit zoon rare gate way had gezien iets met :254.245.165.134 .
hij vertelde mij dat ik de router moest resetten en alles weer via 192.182.0.1 .. opnieuw moest instellen die site om in mijn router te komen doed het nog steeds niet.
hij zei dat het na het resetten me gateway weer gewoon normaal zou worden en dat is het ook niet gekomen.
weet iemand hoe dit zit ?
en ben ik echt gehacked?

gr thom

Ja vast wel. En de sinterklaas bestaat ook.

Of je moet wel zo'n slechte beveiliging hebben.

je weet ook zeker of je met je eigen router verbonden bent?

wat bedoel je met die reactie :confused:

je zou het reset knopje een poos langer in kunnen houden +/- 20 sec?

en probeer eens 192.168.1.1

Laatst bewerkt:
Beter kijk je via controlpanel met welke gateway je computer is verbonden, dit verwijst naar je router. Ik thuis heb zelf namenlijk alles op 192.168.123.254 zitten :P. Er zijn zelfs routers waar het 192.168.2.1.

Dus kijk gewoon via Opdrachtenpromp.

-------------------------
Uitvoeren:
cmd

In opdrachtenpromp:
ipconfig /all
------------------------
Zoek nu naar Default gateway.

als je goed leest heb ik dit bekeken aan de de telefoon ook gezegt met caiway. dat er een standaard gateway was van 245.145.353.234 zoiets. ik ben er nu mee bezig verder mijn draadloze internet doed het nu wel gewoon.
hoe kan het dan dat opeens alles is veranderd me routernaam en dat mijn wachtwoord weg is.

ís de stroom er van af geweest?
kan soms de oorzaak zijn.

ja wel een tijdje hebben alle kabels eraf gelegen maar hoe kan het dan zo zijn dat de gateway zo raar is en dat ik niet in de router kom

Heb je de instructies van de helpdesk van Ciaway goed gevolgd? Dat houd in de resetknop meestal langer dan 20 sec. ingedrukt houden. Het modem gaat dan terug naar de fabrieksinstellingen. Om je modem daarna weer te configureren kun je het best gebruik maken van een kabel, dus niet de WiFi verbinden gebruiken.

Wist je dat sommige modems vrij simpel te kraken zijn? Men probeert ze op een bepaalde manier te benaderen waarna de modem over zijn nek gaat en vervolgens terug gaat naar de fabrieksinstellingen. Met de standaard wachtwoorden en gebruikersnamen zijn ze daarna direct configureerbaar.
De Sint bestaat dus schijnbaar wel. :rolleyes:

hoe confrigeer ik hem dan nu goed?
en is me modem dus gehacked?
kunnen ze daar verder dingen mee dan in mijn computer of wat dan ook

Dat weet ik verder niet, ik ben geen hacker. Je kunt je modem weer benaderen met het standaard ip-adres, en je configureerd hem goed door de standaard SSID naam te veranderen in iets wat niets met het type modem of internetprovider te maken heeft.
Ook een WPA2 beveiliging is aan te raden.
En een vrij moeilijk wachtwoord uiteraard. :)

hoe kom ik dan op die website in mijn modem want ik heb nog steeds zoon rare gateway na resetten etc, en kom ook niet met die site in mijn modem

om verwarring te voorkomen, we spreken hier over een router met daarin een modem neem ik aan?
je kan op de router komen door het adres van de standaard gateway in te voeren in internetexplorer. bijvoorbeeld http://192.168.2.1/
als jouw verhaal klopt dus: http://245.145.353.234/

dat ik niet op die site kom? voor de router als ik die gateway of iets anders intyp

dus je bent per kabel verbonden, maar met het draadloos internet is er helemaal niets aan de hand? 0_o

Misschien is het beter om gewoon de handleiding even goed door te nemen.
Dan moet het in principe altijd goed komen, hier wordt stapsgewijs uitgelegd wat te doen. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan