Router + hub

Status
Niet open voor verdere reacties.

knackje

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2002
Hallo allemaal,

Ik heb ff een vraag. Wil binnekort met een groep vrienden bij iemand thuis een lan party houden. Zelf heb ik een router waarmee ik dit heel makkelik zou kunnen doen. Het probleem is echter Dat we met meer dan 4 mensen zijn.

Is het mogelijk een hub achter mijn router te plaatsen zodat we met meer dan vier mensen spellen kunnen gaan spelen.

bedankt

knackje

Edit: Ik heb een draytek 2200E router

Laatst bewerkt:
JA hoor dit is gewoon mogelijk, ik heb ook aan mn router een hubje zitten, en daaraan pas mn pcs (2 pcs en laptop)

Dus je hebt de mogelijkheid om 7 pc's aan te sluiten.

Ik las op de draytek site iets over een uplink poort. Maar gebrijp er niet veel van.

Knackje

edit:

Uplink Deze poort is gecombineerd met de naastliggende LAN poort, maar is dan als uplink poort bedraad. U kunt deze dus niet tegelijkertijd gebruiken. U kunt of een computer aansluiten op de ene óf een hub (of switch) op de Uplink poort.
Sluit de (blauwe) Ethernet kabel aan op de Uplink poort van de router.
Sluit het andere eind van de Ethernet kabel aan op de hub of switch.
De bij de aansluiting behorende LED’s op zowel de router als op de hub of switch behoren aan te zijn.

Laatst bewerkt:
Je stopt een straight cable in de uplink van je router en die verbind je dan door met poort 1 op je hub

Ik heb het zelf nooit bij de hand gehad om meer dan 3 pcs erop aan te sluiten, maar ik weet eigenlijk 100 procent zeker dat het gaat, heb het volgens mij zelfs in de handleiding gelezen (maar daar wil ik ff vanaf zijn) dat je max iets van 72 pcs aan kan sluiten ofzo (al heb ik wel een andere router, maargoed dat moet niet uitmaken). Je sluit gewoon een hubje aan op een poort van je router, dan maak je dus van 1 poort 4 poorten, als je dus bv 4 poorten in je router hebt heb je er dus al 4x4=16. Aan die hubs kun je ook weer hubs hangen als dit nodig mocht zijn

Ok dat is dus duidelijk maar kan ik dus dan ook meer dan 4 computers gebruiken.

knackje

Edit: sorry was te laat met deze vraag had het antwoord hierboven nog niet gelezen.

Sorry ben lastig maar dan nog 1 vraag.

Robbert1978 zegt dus dat je in elke porrt zo'n hub kan steken. Maar waarom is er dan zo'n uplink poort daar moet je die hub toch mee verbinden.

Bedankt knackje

ehhh daar zou je misschien wel eens ff gelijk in kunnen hebben dat je hem in je router maar in eentje kan stoppen, maargoed aan die hub kun je evt wel nog een hub hangen

Maakt verder niet uit hoor we willen met 6 man spelen dus dat moet wel voelde zijn. Hoe gaat dat trouwens met ip adressering. Nu geeft mijn router telkens een ip dres aan mijn computers. Moet ik dadelijk elke computer zelf een ip adres geven

knackje

Dat blijft de router gewoon doen ook al hangt er nog een hub aan

Ok prima, nou dat is wel voelde info. Heel erg bedankt.

IK ga het maar is proberen. Het maakt toch niet uit wat voor heb je neemt. Ik zag er net 1 bij de aldi voor €11,- die kan ik toch gewoon nemen

knackje

edit: zag net dat het een usb hub is, ik hoef die usb functie nu toch niet te grbuiken he?

Die van de aldi is dat geen USB hub? (dus usb uitbreiding)

Die zorgt ervoor dat je meerdere usb apparaten kunt aansluiten op je huidige usb poorten

Oh ja wat stom van me. Hoe durr is ongeveer zo heb die ik nodig heb?

Alvast bedankt

knackje

p.s of weet je waar ik daar voor kan kijken

Unex_8pUTP_Hub.gif

Prijs: € 29,00

Omschrijving:
Met deze hub kunt 8 systemen onderling laten communiceren met een snelheid van maximaal 10Mbit per seconde

Technische specificaties:
- Hub voor STP netwerken
- Snelheid: 10MB, automatische detectie
- 8 leds voor status informatie
- Retail box
- Produkt formaat (hxwxd): 38x174x104mm
- Gewicht: 1,3 kg

www.norrod.nl

De 10/100 uitvoering is 10 euro duurder (die trouwens goed bevalt want die heb ik :) )

Waar heb je de jouwe gekocht dan want ik zie bij norrad.nl alleen die 10 mbit die je al zei.

Groeten

knackje

Ik heb hem ook bij norrod gekocht. Hij staat daar in de prijslijst als 100mbit gelijk onder de 10mbit versie

Aha ik zie het nu, bedankt voor alle info

groeten

knackje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan