Router Hub?

Status
Niet open voor verdere reacties.

seedorf

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Goeidag,

Ik heb een level one 100Mbps 1wan/4port router (met eentje uplink).

Nu was men vraag: kan ik aan deze router een gewone Hub hangen om op deze router meer pc's te kunnen aansluiten? om zo te kunnen uitbreiden of moet ik een een tweede router kopen en deze op deze router aansluiten?
Nuja als ik van die router naar die hub ga moet dit uplink zijn endus crossed (kdacht van wel)?

Dus als die hub op de router hangt en beide pc's staan aan, krijgt deze hub dan 2 ip's voor de aanhangende pc's?

Dus: Router = PC - PC - PC - (uplink) HUB = PC - PC

Je kan aan je router gewoon een hubje hangen ja, heb ik ook gedaan, werkt perfect. Elke pc die dan weer aan je hub hangt krijgt weer een nieuw ip adres, net zoals de poorten in je router.

ok, bedankt! hop een hubje gaan kopen dus :)
moet ie (utp) nu crossed of uplink ja he?

Ik zou er een switch aanhangen hub heeft toch wel een klein nadeel.
Elk pakketje wat je verzend of ophaalt loopt de gehele hub af en als je switch gebruikt gaat het rechtstreeks naar de pc die dit vraagt.

met een switch heb je dan niet het gevaar dat heel die boel over het inet loopt dan? heb dit al gezien bij verschillende mensen, gooi je een dvd over je netwerk en hopla alles op je download meter van je isp erbij... of houd die router dat tgn?

Ik weet niet wat jij bij anderen gezien hebt.
Maar als jij een dvd over je netwerk gooit dan heeft je provider daar niks mee te maken.
Je provider komt alleen in beeld als jij iets gaat downloaden of uploaden.

idd dat gebeurd op je interne netwerk dus heeft je ISP niks mee te maken, en als je om in jouw voorbeeld te blijven dvd tje over netwerk copyed dan kan je met andere pc's rustig verder internetten terwijl het met hub over het algemeen wat langzamer gaat dan :)

Heb gewerkt bij een kabel ISP en daarbij hebben we al gemerkt dat mensen op de bizarre manier soms bij het transferen niet in hun intern netwerk blijven maardat het eerst het inet opgaat om daarna zo trg naar het intern netwerk te gaan. Waardoor het bij uw download en upload limieten bijkomt.

Maarja je hangt dan achter een router dus dan zal dit wel niet mogenlijk zijn.

Ok, bedankt mensen!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan