router / hub

Status
Niet open voor verdere reacties.

stijn10

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2002
Ik wil meerdere pc's aansluiten op mijn internet aansluiting, namelijk de computer beneden en die van boven. Ik heb hier een router liggen en een hub. Beide hebben een hoofdaansluiting en verdelen de lijn in 4 nieuwe lijnen. Wat is dan het verschil tussen een hub en een router?

Met een Hub krijg je meer USB aansluitingen en een Router zorgt dat je met meerdere PC's op het internet kunt.

Een hub hoeft niet perse een usb hub te zijn maar kan ook een netwerkhub zijn

Klopt, het is een netwerkhub. Maar wat is het verschil tussen deze twee?

Geplaatst door stijn10
Beide hebben een hoofdaansluiting en verdelen de lijn in 4 nieuwe lijnen.
Zou je hier wat nader willen uitleggen?
Geplaatst door stijn10
Wat is dan het verschil tussen een hub en een router?
Kijk eerst of ook een hub in je router geïntegreerd is. Zo ja, dan is de vraag stelling niet meer van belang. Zo nee, dan is de vraagstelling evenmin van belang, want je hebt geen keus, je moet die hub zo wie zo gaan gebruiken.

Dennis.

ik heb gehoord dat een router nieuwe ip adressen aanmaakt en een netwerkhub niet

Geplaatst door stijn10
ik heb gehoord dat een router nieuwe ip adressen aanmaakt en een netwerkhub niet
Zoals je het omschijft kan ik wel goed rekenen hoor.
(Op de router wordt via DHCP nat-adressen aan je pc toegekend en dat doet een hub niet)

De naam gateway is synoniem voor router. Als je het Engelse woord 'gateway' in het Nederlands probeert te vertalen, dan weet je waaarvoor het dient. En een hub verdeelt wat de router kan naar de andere pc's. Dit beschreef @Will-Well reeds,

Dennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan