router hulp nodig

• Onderwerp starter Onderwerp starter sdr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sdr

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2001
Ik kom er niet meer uit,ik heb dus hulp nodig en van de nieuwe provider krijg je geen hulp omdat het niet wordt ondersteund..

Had chello met een 4ports router/switch werkte prima [10 computers]

Nu zit ik bij demon.nl en dat is dsl [snel]

Wat heb ik gekregen:

Een router met 1 wan aansluiting en die moet ik beneden in de kamer neerzetten vlakbij de telefoon aansluiting.
Die staat daar nu ook [prima]

Vanuit de WAN aansluiting van de modem/router met een utp kabel [die lag er al van chello] naar boven en dan aansluiten op de computer, alle oude instellingen weggehaald en op internet,dat werkt, aanmelden bij demon met 1 ip adres zodat het mac adres erin staat.

Dat werkt nog steeds ik heb internet op 1 pc.

Nu heb ik de andere pc's nog staan en die willen ook graag internet.
Maar hoe doe ik dat nu als de router van demon beneden moet staan [ivm verlies van signaal].

Wat heb ik nog meer.

Een DSL/Cable router met de 4ports switch van E-Tech [gebruikt bijn chello] en een 4 ports hub heb ik ook nog liggen.Nu is mij verteld dat ik die switch alsnog kan gebruiken .

Wat heb ik gedaan.

De aansluiting van beneden [utp] haal ik uit mijn pc en stop deze in de E-Tech switch [aansluiting 1] en ik kijk of ik nog internet heb: YES.
Er zit dus geen uplink op de E-Tech router,maar ik heb wel internet via de switch dus ben ik hoopvol.

Op aansluiting twee van de E-Tech stop ik de utp van pc 2 en kijk of ik daar internet heb: NEE dus.

Wat is er wel [vertel richard] ik krijg het scherm van DEMON in beeld dat ik me moet aanmelden [wat ik al had gedaan] dat doe ik dus maar niet.Heb ik dus wel gedaan maar dan heb ik weer geen internet pfffffff.

En nu stopt het want ik weet het niet.

Zal ongetwijfeld wel wat vergeten maar weet niet wat.

Ik heb internet al afgezocht en niets gevonden wat er op lijkt.

Dus als er iemand is die hier mee weg kan en mijkan helpen dan heel graag.

Of moet ik een andere analoge router kopen waar een 4 ports switch al bij in zit.

Ik bied bij deze dus maar meteen 2 routers te koop aan.
E-tech komt dan op 65 euro en de Zyxel komt op 120 euro

Hmm, lang verhaal en ik denk dat ik het snap, maar ik snap niet waarom je met 2 routers zit te knoeien. Waarom koop je 2 routers?

Maargoed, ik denk dat je het zo moet aanpakken. Demon werkt met vaste ip's en vaste Mac adressen. Dit MAC adres moet je zelf aan demon opgeven. Een MAC adres is het hardware adres van de netwerkkaart en zorgt dat jij jouw IP krijgt als je je aanmeld.
Je moet bij 1 van de 2 routers het MAC adres dat je opgegeven hebt aan demon invoeren. Hoe?: lees de gebruiksaanwijziging. Dit invoeren van het MAC adres in de router noemt men ook wel "clonen".

Daarna moet je de DHCP-server in de router instellen via een ip-range (bijv. 192.168.1.100 - 192.168.1.115) en als netmask: 255.255.255.0

Verbind nu alle benodigde pc's met straight UTP kabels aan de switch en stel op alle client pc's in dat ze via DHCP een IP krijgen.

Zo zou het moeten werken volgens mij.

De max lengte voor UTP cat5 is 75 -100 M meen ik dus over dat verlies zou ik me maar niet zo'n zorgen maken. De lengte van het normale telefoondraad is zonder al te veel verlies volgens KPN 25 M.

kijk verder ook even bij de tips & handleidingen

succes;)

Geplaatst door NLspecial
Hmm, lang verhaal en ik denk dat ik het snap, maar ik snap niet waarom je met 2 routers zit te knoeien. Waarom koop je 2 routers?

Maargoed, ik denk dat je het zo moet aanpakken. Demon werkt met vaste ip's en vaste Mac adressen. Dit MAC adres moet je zelf aan demon opgeven. Een MAC adres is het hardware adres van de netwerkkaart en zorgt dat jij jouw IP krijgt als je je aanmeld.
Je moet bij 1 van de 2 routers het MAC adres dat je opgegeven hebt aan demon invoeren. Hoe?: lees de gebruiksaanwijziging. Dit invoeren van het MAC adres in de router noemt men ook wel "clonen".

Daarna moet je de DHCP-server in de router instellen via een ip-range (bijv. 192.168.1.100 - 192.168.1.115) en als netmask: 255.255.255.0

Verbind nu alle benodigde pc's met straight UTP kabels aan de switch en stel op alle client pc's in dat ze via DHCP een IP krijgen.

Zo zou het moeten werken volgens mij.

De max lengte voor UTP cat5 is 75 -100 M meen ik dus over dat verlies zou ik me maar niet zo'n zorgen maken. De lengte van het normale telefoondraad is zonder al te veel verlies volgens KPN 25 M.

kijk verder ook even bij de tips & handleidingen

succes;)

Allereerst bedankt voor je reactie,

Ik zou dus gewoon de demon router [die ik heb gekregen van demon] boven op zolder via een verlengkabeltje [telefoon] kunnen aansluiten dat is al een voordeel vind ik.

De e-tech router/switch had ik ook al omdat ik bij chello vandaan kom en die wil ik weer gebruiken[wanneer mogelijk]

Ik hebdemon al gebeld omdat ik niet in de router van hun kan komen met een ip nummer bv. 192.168.1.1 zodat ik hem kan configureren ofzo.

Maar ik moet toch in de E-Tech router dan dat nummer invoeren zodat die wordt herkend.

Ik probeer het te begrijpen hoor maar ben geen kei hierin.

Geplaatst door NLspecial
Zit er geen boekje bij 1 van de routers waar in staat hoe je kunt inloggen? Zo niet, dan kun je denk ik het beste even op de website van het merk van de router's kijken hoe dit werkt.
Voor instellingen van de e-tech router voor BBned verbindingen kun je hier even kijken.

zyxel site:
http://www.zyxel.com/product/category1.php?indexcate1=1021877946&indexFlagvalue=1021873638

:thumb:

Ik weet hoe ik in de E-Tech router moet komen en hoe ik de dingen kan veranderen die e-tech is zeer gebruikersvriendelijk.Dus ik denk dat ik daar geen problemen mee zal hebben [behalve het engels dan]

En van de Zyxel heb ik geprobeerd om erin te komen door middel van een ipnummer maar dat lukt dus niet.En demon geeft geen antwoord daarop.
Er zit een kleine beschrijving bij.

LAN IP Adress 192.168.1.1 en dan Default password en dan 1234

Daaronder staat Subnetmask 255.255.255.0 en dan DHCP IP POOL en dan 192.168.1.33 - 192.168.1.64

Die 192.168.1.1 en dan de paswoorden zijn er om in de router te komen van Zyxel zodat ik er iets mee kan doen.

Maar weet het niet zeker hoor ,maar moet ik niet in de E-Tech router gaan zitten en daar het macadres toevoegen wat ik van demon heb gekregen en de subnetmask enz.
Zodat die wordt herkend en ik er meerdere pc's op kan aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan