Ik kom er niet meer uit,ik heb dus hulp nodig en van de nieuwe provider krijg je geen hulp omdat het niet wordt ondersteund..
Had chello met een 4ports router/switch werkte prima [10 computers]
Nu zit ik bij demon.nl en dat is dsl [snel]
Wat heb ik gekregen:
Een router met 1 wan aansluiting en die moet ik beneden in de kamer neerzetten vlakbij de telefoon aansluiting.
Die staat daar nu ook [prima]
Vanuit de WAN aansluiting van de modem/router met een utp kabel [die lag er al van chello] naar boven en dan aansluiten op de computer, alle oude instellingen weggehaald en op internet,dat werkt, aanmelden bij demon met 1 ip adres zodat het mac adres erin staat.
Dat werkt nog steeds ik heb internet op 1 pc.
Nu heb ik de andere pc's nog staan en die willen ook graag internet.
Maar hoe doe ik dat nu als de router van demon beneden moet staan [ivm verlies van signaal].
Wat heb ik nog meer.
Een DSL/Cable router met de 4ports switch van E-Tech [gebruikt bijn chello] en een 4 ports hub heb ik ook nog liggen.Nu is mij verteld dat ik die switch alsnog kan gebruiken .
Wat heb ik gedaan.
De aansluiting van beneden [utp] haal ik uit mijn pc en stop deze in de E-Tech switch [aansluiting 1] en ik kijk of ik nog internet heb: YES.
Er zit dus geen uplink op de E-Tech router,maar ik heb wel internet via de switch dus ben ik hoopvol.
Op aansluiting twee van de E-Tech stop ik de utp van pc 2 en kijk of ik daar internet heb: NEE dus.
Wat is er wel [vertel richard] ik krijg het scherm van DEMON in beeld dat ik me moet aanmelden [wat ik al had gedaan] dat doe ik dus maar niet.Heb ik dus wel gedaan maar dan heb ik weer geen internet pfffffff.
En nu stopt het want ik weet het niet.
Zal ongetwijfeld wel wat vergeten maar weet niet wat.
Ik heb internet al afgezocht en niets gevonden wat er op lijkt.
Dus als er iemand is die hier mee weg kan en mijkan helpen dan heel graag.
Of moet ik een andere analoge router kopen waar een 4 ports switch al bij in zit.
Ik bied bij deze dus maar meteen 2 routers te koop aan.
E-tech komt dan op 65 euro en de Zyxel komt op 120 euro
Had chello met een 4ports router/switch werkte prima [10 computers]
Nu zit ik bij demon.nl en dat is dsl [snel]
Wat heb ik gekregen:
Een router met 1 wan aansluiting en die moet ik beneden in de kamer neerzetten vlakbij de telefoon aansluiting.
Die staat daar nu ook [prima]
Vanuit de WAN aansluiting van de modem/router met een utp kabel [die lag er al van chello] naar boven en dan aansluiten op de computer, alle oude instellingen weggehaald en op internet,dat werkt, aanmelden bij demon met 1 ip adres zodat het mac adres erin staat.
Dat werkt nog steeds ik heb internet op 1 pc.
Nu heb ik de andere pc's nog staan en die willen ook graag internet.
Maar hoe doe ik dat nu als de router van demon beneden moet staan [ivm verlies van signaal].
Wat heb ik nog meer.
Een DSL/Cable router met de 4ports switch van E-Tech [gebruikt bijn chello] en een 4 ports hub heb ik ook nog liggen.Nu is mij verteld dat ik die switch alsnog kan gebruiken .
Wat heb ik gedaan.
De aansluiting van beneden [utp] haal ik uit mijn pc en stop deze in de E-Tech switch [aansluiting 1] en ik kijk of ik nog internet heb: YES.
Er zit dus geen uplink op de E-Tech router,maar ik heb wel internet via de switch dus ben ik hoopvol.
Op aansluiting twee van de E-Tech stop ik de utp van pc 2 en kijk of ik daar internet heb: NEE dus.
Wat is er wel [vertel richard] ik krijg het scherm van DEMON in beeld dat ik me moet aanmelden [wat ik al had gedaan] dat doe ik dus maar niet.Heb ik dus wel gedaan maar dan heb ik weer geen internet pfffffff.
En nu stopt het want ik weet het niet.
Zal ongetwijfeld wel wat vergeten maar weet niet wat.
Ik heb internet al afgezocht en niets gevonden wat er op lijkt.
Dus als er iemand is die hier mee weg kan en mijkan helpen dan heel graag.
Of moet ik een andere analoge router kopen waar een 4 ports switch al bij in zit.
Ik bied bij deze dus maar meteen 2 routers te koop aan.
E-tech komt dan op 65 euro en de Zyxel komt op 120 euro