Router in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

vasec

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2006
Ik heb een e-tech adsl router draaiend onder windows xp met een klein maar lastig probleem.
Wanneer ik computer A als eerste opstart krijg ik geen verbinding met computer B totdat ik via computer B contact heb gemaakt met computer A.
Wanneer ik computer B als eerste opstart is er niets aan de hand en vinden beide computers elkaar, het internet gaat wel altijd goed dit heb ik op beide computers evengoed.

Ik ben er sinds vandaag achter dat pingen met behulp van de router pagina 192.168.1.1 het goed gaat maar met het commando cmd, dus in dos venster niet.

Wie o Wie heeft hier een verklaring of liever nog een oplossing voor.

Bij voorbaat dank en vriendelijke groet, Guus.

Laatst bewerkt:
Hallo,

ik had zelf ook een e-tech ADWG02 router gehad vroeger en ben overgegaan naar de livebox, maar bedoel het netwerk ( bestanden delen) dat dat niet lukt?

Je kan ook in de router instellen dat als eerst alleen PC1 op lan 1 voorang heeft op PC2 LAN2 en zo kan je dus alles instellen in de router zodat je allebei tegelijkertijd internet hebt of dat je het internet limiet kunt beheren. je moet eens kijken in de router en anders voor je netwerk, de bestanden delen probeer windows netwerk wizard en kijk ook even naar de firewall instellingen of die niet iets blokkeren

Groetjes

Dank

Bedankt voor het antwoord er word mij alleen niets duidelijk ik snap het denk ik niet.

Toch nog probleem

Netwerk probleem = opgelost door onderstaand bericht.

Ga naar mijn netwerklocatie`s - netwerkverbindingen weergeven - rechtsklikken eigenschappen -
Tcp/ip eigenschappen - geavanceerd - Wins tabblad netbios via tcp/ip inschakelen aan vinken
En wat ik ook heb gedaan het protocol netbios geinstalleerd, ik weet niet of dat ook helpt.
Dit moet op alle computers gebeuren. De oplossing heb ik na lang zoeken gevonden op een site van microsoft.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan