router inst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulcoa

Verenigingslid
Lid geworden
30 jan 2001
ik heb een probleem met het installeren van mijn router, ik heb een live box van wanadoo en een adsl abonnement
Ik kan op twee mogelijk heden aan sluiten en toestemming voor twee pc's maar ik wil er drie , dus een router aangeschaft.

eerste vraag kan ik één pc aansluiten op de usb poort en de andere twee via de router op de utp kabel.?

tweede vraag ik kom niet ibn de router, ik heb gezien dat er een gateway moet zijn op de tweede en de derde pc, deze heeft hij dus niet, via cmd ipconfig / all
de lampjes op de router branden zoals het hoort, en ook achter op de computer.

graag wat duidelijke uitleg, zelf denk ik dAT DEROUTER INGESTELD MOEET WORDEN?

Bij mijn weten is de live-box zelf ook al een router ?!

Verder staat op de homepage van Wanadoo aangegeven hoe je dit zou moeten doen,maarik kan me voorstellen dat de praktijk vast anders gaat want de livebox is niet echt reclame voor Wanadoo

router

Ik dacht dat je op de live box maar twee computers aan kon sluiten...? en ik wil er drie, dus een extra router erbij dacht ik zo, is dit niet zo...?????

ik heb gelezen dat je x-computers kunt aansluiten omdat de livebox als router fungeert.heb je wanaboe al eens gevraagd ?

router

Ik heb de site bekeken en voor zover ik eruit op kan maken ondersteunen ze twee, en meer niet, maar ik zal een vraag plaatsen.

laat me vast raden wat ze zeggen:

U kunt er X computers op aansluiten maar wij ondersteunen dat niet.

router

Ja, je kon wel ervaring hebben, ik heb ze eerst gevraagd waarom de live box steeds uitviel, dat schijnt een kwestie te zijn van afstand tot het hoofdstopcontact, niet meer dan een halve meter.... nou ja dat gaan we veranderen, maar dan blijft de instellingen van de router nog over ik weet dat hij als DHCP ingesteld moet worden maar ik weet niet mer hoe ik in de router kom

enig idee ...? vast wel toch....?

192.168.5.1 intikken in je browser.

heb je wel de laatst firmware ? er zijn al aardig wat updates geweest.

router

Nou ik kom er echt niet uit, ik heb alles verplaats naar een halve meter van af het hoofd stopcontact, en rechtstreeks geen probleeemalles werkt zo als het hoort, zet ik de router er tussen heb ik geen internet, de router ge reset, en ik dacht plug enolay maar niets soft ware opnieuw geinstalleerd, nada, njente

wie helpt of is dat niet toegestaan

als ik 192.168.5.1 intik krijg ik de ene keer een wanadoo site en de andere keer de een site van de live box

wat nu...?

Laatst bewerkt:
router

De sitecom dc 202, 4s maar deze is zeker al weer een 2 jaar oud ik zag op de site van sitecom dat er al weer een nieuwe op de markt is, deze is eigenlijk nooit gebruikt, één keer heb alle drie de comp's er op aangesloten gehad maar toen viel alles er weer uit na drie dagen , maar dat hoop ik nu opgelost te hebben met het app een halve meter van de hoofd contactdoos geplaatst te hebben, alle lampjes branden op de router zoals het aangegeven stond in de handleiding, dus er was kontakt en vlg mij moet het gelegen hebben in de config van de PC........ en laat dat nou net mijn zwakkeste punt zijn en ik heb er verschrikkelijke hekel aan ook nog..... en leren kan ik het vlg mij nooit.
Ik heb hier op de site ook nog even bij de handleidingen gekeken, en daar stonden nog wel wat dingetjes bij maar voor mij niet echt duidelijk. het blijft gokken....doet ie het of doet ie het niet ........meestal niet., en als ie het doet dan weet ik niet meer hoe ik het gedaan heb...

en wat bedoel je precies met firmware updaten? de drivers van de router ?

Btw , zit er ook nog een firewall in zo'n live box>? en is er een goed alternatief voor zo'n livebox...? we gaan toch geen telefoon via de live box nemen. hooguit een printer delen als dat kan., via het netwerk.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet welk abbo je hebt bij wanadoo,maar de livebox is mi een produkt wat over de rug van de klanten want uitgetest en zo ongeveer het slechste produkt wat ik lees als het gaat om modem/routers.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen en mensen die geen problemen hebben die je hoor je niet maar mi is men te vroeg met dat ding op de markt gegaan.

Geef even aan welk abbo je hebt van Wanaboe dan is het makkelijker te adviseren of je een ander modem kunt aanschaffen want als je je er niet echt in wilt verdiepen,dan kan de livebox een drama zijn.

router

ADSL - direct., het is niet zozeer willen dan niet kunnen en kost verschrikkelijk veel tijd om alle ins en outs onder de knie te krijgen en als het al van te voren vast staat dat het een try out is , dan zie ik mijzelf niet de aangewezen persoon om hier een bijdrage in te kunnen leveren, ik ben op dit gebied een leek, en vooral als er dan geen ondersteuning van wanadoo komt., dan wordt ik echt in het diepe gegooid., alvast bedankt voor je moeite.

Laatst bewerkt:
OK.

Mi niet moeilijk doen en keizen voor:

http://www.wanadoo.nl/adsl/info_adsl_go.html

Je krijgt een speedtouch 510 en neem dan een multi-pc dat is er een met 4 aansluitmogelijkheden en je bent van de ellende verlost.

Dit lijkt me de goedkoopste manier want overstappennaar een andere provider zal wel moeilijker zijn.

Installeren kun je zelf wel.

router

Ik heb gelijk contact gelegd met wanadoo dat ze mij terug bellen, en als ik over kanstappen doe ik het gelijk, ik verlaat je een beetje op jouw advies , als ik het goed begrijp heb ik dan geen router meer nodig, daarvoor in de plaats komt de multi PC modem, klinkt niet onaardig we wachten even af.

Er gloort weer hoop..

hartelijk dank.

Toch begrijp ik één ding niet helemaal, wanadoo zegt als je ze belt, voor ansluiting van meerdere PC, wij ondersteunen het niet als je meerdere PC aansluit en dan daarnaast hebben ze wel een multi PC modem dat zullen ze dan toch wel ondersteunen, of begrijp ik het nou toch weer niet....?

Laatst bewerkt:
Afhankelijk van een abbo keuze krijg je bij Wanadoo een ander modem.Nou is de Livebox wel zo ongeveer het meest discutabele modem op dit moment maar er zullen ook positieve ervaringen zijn.

De multi-pc modem die je bij het andere abbo krijgt is een modem en router in een met een goede stabiliteit en eenvoudig te bedienen.Je zou nog even kunnen navragen maar hier staat iets meer:

http://www.wanadoo.nl/popup/adsl_modems_kpn_multi.html

http://www.speedtouchdslshop.nl/producten/artDetails.php?artCode=dslgp623mp

router

Ja ik heb het een en ander doorgelezen, maar ik dus staan dat er een interne firewall is ingebouwd, nu heb ik zone alarm maar deze firewall zal dan uitgeschakeld moeten worden neem ik aan, want ik had ergens op deze site gelezen dat twee firewalls uit den boze is

Ik wacht op het telefoontje van wanadoo

bedankt zover ik laat het nog wel weten of het allemaal werkt.

Re: router

Geplaatst door Mulcoa
Ja ik heb het een en ander doorgelezen, maar ik dus staan dat er een interne firewall is ingebouwd, nu heb ik zone alarm maar deze firewall zal dan uitgeschakeld moeten worden neem ik aan, want ik had ergens op deze site gelezen dat twee firewalls uit den boze is

Ik wacht op het telefoontje van wanadoo

bedankt zover ik laat het nog wel weten of het allemaal werkt.

Je haalt 2 dingen door elkaar.De firewall die je gelezen hebt mbt de Speedtouch is een andere dan Zone-Alarm.
Maw mooi laten staan,dat is een kwestie van configureren.Lukt vast wel !

router

Goed dat je er nog even op wijst want anders was ik weer druk doende geweest om er één van uit te schakelen

bedankt

router

Nou ik heb weer even kontakt gehad met wanado, een losse modem krijgen bij dit abonnement zit er niet in, abonnement wijzigen zit er ook niet in want dat kan pas in het tweede jaar, ondersteuning zit er niet in voor meer dan twee computers.

Dus het abonnement opzeggen zit er wel in, en ook gedaan en dan denk ik maar geen drie computers aansluiten op de live box, misschien later noges een poging maar nu ben ik het even zat....

bedankt voor alle moeite

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan