router inst

Status
Niet open voor verdere reacties.
Probeer anders dit nog eens:

Het resetten van de Livebox bestaat uit drie stappen:

1. De Livebox resetten.
2. Verbinding met Livebox herstellen.
3. Livebox instellen.

Stap 1: Livebox resetten

Reset de Livebox door de volgende handelingen uit te voeren:
* Haal de spanning van de Livebox af.
* Druk de reset knop in (RST knop onder op de Livebox, zie plaatje) en houdt deze ingedrukt als u de spanning weer aansluit.
* Houdt de reset knop ingedrukt. De lampjes bovenop de Livebox gaan nu één voor één branden en daarna gaan ze korte tijd allemaal tegelijk branden.
* Dan gaan de twee buitenste en de middelste lampjes branden (Wifi, data en error lampje). Dit is het teken dat de modem teruggaat naar de fabrieksinstellingen en de modem reboot.
* Laat de reset knop nu los.

Stap 2: Verbinding met de Livebox herstellen

Kies het type verbinding u gebruikt.

Ethernet of USB verbinding:

Na het resetten van de Livebox komt ethernet of USB-verbinding weer automatisch tot stand. De Livebox geeft de pc automatisch een IP-adres (via DHCP). Ga verder met Stap 3.

Stap 3: Livebox instellen

In alle gevallen (Ethernet, Wifi of USB) kan een verbinding met de Livebox worden gemaakt via de browser.
* Open Internet Explorer en type in de adresbalk het ipadres van de Livebox in.
* Livebox via USB-kabel: 192.168.2.1
* Livebox via WiFi: 192.168.3.1
* Livebox via Ethernet (rood): 192.168.5.1
* Livebox via Ethernet (geel): 192.168.6.1

* De configuratiepagina van de Livebox opent automatisch in het scherm Internettoegang.
* Vul de gebruikersnaam en wachtwoord die u van Wanadoo gekregen heeft in en druk op Toepassen.
* Er verschijnt een pop-up scherm waarin gevraagd wordt om de gebruikersnaam en wachtwoord van de Livebox. De gebruikersnaam en wachtwoord zijn hetzelfde: admin.
* Kies voor Wachtwoord onthouden zodat deze gegevens bewaard worden.
* De Livebox gaat vervolgens een verbinding proberen te maken. Wacht tot er staat: Welkom bij Wanadoo. Uw internetaccount....
* Doe vervolgens NIETS met de Livebox. Deze gaat nu naar firmware-updates zoeken.
* Wanneer de Livebox nieuwe firmware aan het ophalen is, gaan alle lampjes tegelijk knipperen. Doe nu zeker niets met de Livebox.
* Wacht tot de Livebox klaar is met rebooten. Wanneer het @-lampje gedurende een minuut continue brandt, is de Livebox is volledig gereset en weer operationeel. De configuratie is vanzelf volledig opgeslagen.

router

Wat bedoelje met de kosten, laat ik even voorop stellen dat de live box wel werkt, met twee computers over het algemeen geen probleem, hij valt soms weg maar hoop dat probleem opgelost hebben met het advies dichter bij het hoofdcontact van de telefoon te gaan zitten een halve meter ( wordt momenteel nog getest ) en als je klachten hebt kun je altijd de ondersteuning bellen, maar niet voor drie computers, met een router ertussen dat doen ze niet.

Ik zal het updaten toch ook nog uitproberen, dat moet lukken aan de hand van je beschrijving, ik had hem al een aantal malen gereset, alleen stap drie nooit uitgevooerd, ik ga er mee aan de slag

bedankt voor je uit leg

Mbt de kosten:ik dacht dat je nog maar recent een abbo had en eigenlijk de boel wou stoppen.Vandaar.
Hopelijk wordt het allemaal beter met de updates.

Succes.

Misschien mosterd na de maaltijd, maar hier een link naar een Franse 'tuto' voor het combineren van een router met de Livebox.

(Ik heb die Livebox trouwens aan de kant gedaan. :( )

livebox en router

Mulcoa zei:
ik heb een probleem met het installeren van mijn router, ik heb een live box van wanadoo en een adsl abonnement
Ik kan op twee mogelijk heden aan sluiten en toestemming voor twee pc's maar ik wil er drie , dus een router aangeschaft.

eerste vraag kan ik één pc aansluiten op de usb poort en de andere twee via de router op de utp kabel.?

tweede vraag ik kom niet ibn de router, ik heb gezien dat er een gateway moet zijn op de tweede en de derde pc, deze heeft hij dus niet, via cmd ipconfig / all
de lampjes op de router branden zoals het hoort, en ook achter op de computer.

graag wat duidelijke uitleg, zelf denk ik dAT DEROUTER INGESTELD MOEET WORDEN?

hoi ik loop tegen het zelfde probleem aan .livebox en meerdere pc willen aansluiten .vandaag de helpdesk van wanadoo gebeld en die ondersteunen meerde pc's niet maar hij had wel een tip voor mij en die werkt bij mij is niet zo als het hoord maar het draait wel .van de livebox ga je naar je router met een crosskabel die stop je gewoon in een poort van je router (DUS NIET IN DE WAN POORT) dan log je in op je router en zet je de DHTP uit . en toen werkte het hiet . heb nu 3 pc's achter de router draaien + nog een poort over op de livebox .hoop dat het bij jou ook werkt succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan