Router instellen achter modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sebaszjuh1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jul 2012
Berichten
2
Hallo,

Ik zit bij KPN glasvezel waarvan je een modem krijgt toegeleverd met router ingebouwd. Het probleem is dat de Wi-Fi van dit modem dermate slecht is, dat ik een Wi-Fi extender, acces point wil instellen.
Wat is de makkelijkste manier om het in te stellen, aangezien ik tot nu toe 2 problemen heb ondervonden.
1. Wi-Fi werkte correct alleen de toevoer voor Digitaal TV krijg geen goed signaal meer door de router.
2. Router kreeg conflict met modem waardoor je geen toegang meer had tot het internet.

Mvg,
Sebastiaan
 
Je gooit 3 termen bij elkaar (repeater, accesspoint en router), terwijl je blijkbaar (alleen) met een eigen router getest hebt.

Extender heb ik geen voorkeur voor, dus als je bedraad kunt aansluiten aan de KPN router, dan heeft een accesspoint de voorkeur als je alleen wifi toegang nodig hebt en een draadloze router (maar wel omgebouwd naar accesspoint/switch combinatie!) als je zowel wifi als bedrade poorten wilt hebben op de plek van het nieuw te installeren apparaat.

Beide oplossingen zijn volledig transparant, dus daar verwacht ik geen problemen mee met de tv (vooropgesteld dat die draadloos verbonden werkt óf bedraad in elke LAN poort van de KPN router mag worden aangesloten).

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan