Router instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tynoss

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
Heeft iemand instellingen voor mij voor mijn smc barricade router in te stellen ik heb mxtreme van planet.

Graag hulp.

Hij heeft het wel gedaan alleen nu zijn alle instellingen weg en ik kan ze niet meer terug halen.

Gegevens zoals ip en gebruikersnaam en wachtwoord heb ik wel

Nee helaas kon ik daar niks vinden maar ik heb naar dealer en helpdesk van planet gebeld en allebij konden ze mij niet helpen???????? Vreemd maar waar.
Is er iemand die mij wel kan helpen???

TNX Tynoss

LAN IP Address:iP Adres van je router (zie handleiding) 192.168.xxx.xxx.

WAN Type: PPPT

My IP Address:10.0.0.150

My Subnet Mask: 255.255.255.0

Server IP Address:10.0.0.138

PPTP Account: gebruikersnaam@adsl-comfort (planet 768mbit)

PPTP Password: Duidelijk

Connection ID: niets invullen
(optional)
Maximum Idle Time
seconds Auto-reconnect

Iedergeval bedankt maar heb hem retour gedaan aan mycom en heb een nieuwe besteld ergens anders een alcatel speedtouch 510

Waarschijnlijk is de router gehack. Aangezien
standaard administratie van de router vanuit het internet aan staat. En waarschijnlijk het standaard wachtwoord niet is gewijzigd. Zo kan iedereen in de configuratie, van de router, en er allerlei wijzigen in aanbrengen. Bij sommige routers kun je zelfs het wachtwoord gewoon lezen, en ben je je usernaam en wachtwoord van je provider ook nog kwijt.

Het is bij een router zaak dat je dit natuurlijk goed beveiligd, door een wachtwoord in te stellen, en instellen vanuit het internet voorkomen.

Door de router te resetten kun je weer in de instellingen komen, maar dan is het kwaad al geschiet.

Groetjes Erik Rothuis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan