router instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

eugdeman

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2002
Berichten
25
Ik heb een E-tech ADSL router overgenomen en nu heb ik een probleem. Ik heb hem aangesloten en ik kon via het ip adres 10.0.0.2 naar de instellingen van de router. Daar heb ik volgens de aanwijzingen alles gezet zoals het moet. Echter hij maakte geen verbinding. Nu denk ik dat ik de inlognaam van mijn provider verkeerd hebt ingevoerd, ik kwam namelijk niet online. Toen heb ik de router gereset door op default factory te klikken en daarna op submit. Nu ben ik zover dat ik niet eens meer op het adres van de router kom. Ik kan dus de inlognaam niet veranderen etc. etc. Nu zit er wel een piepklein gaatje rechts voor op de modem met de tekst default. Maar dat gaatje is zo piepklein dat ik er met een speld wel inkan. Maar voor ik de boel verder sloopt even deze vraag: heeft dat zin? kan ik er dan weer bij komen?
 
Maar niet op het adres 10.0.0.2, dat heeft de gebruiker namelijk zelf ingesteld. Waarschijnlijk is de router nu, na de reset, te benaderen op een 192.168.xxx.xxx adres. Stel een pc in op dhcp, start die opnieuw op en kijk dan met ipconfig /all naar de gateway. Dat is de router die je dan op dat adres kan bereiken, en dan kan je je instellingen weer wijzigen.

Nu je internetverbinding. Heb je een apart modem? In dat geval kan het zo zijn dat je bij je ip adres in de router het adres 10.0.0.150 moet invullen waar om het ip adres van de provider wordt gevraagd.
 
ok, ik ga dat allemaal proberen punt is dat de pc. bij de buurman staat ik zou het effe voor hem aansluiten. Ik moet nog wel effe zeggen dat er windows ME op staat werkt het dan ook om ipconfig/all ?? En zo ja hoe zet ik hem op dhcp ?
Ik heb de modem nog niet geresset ik zit deze week in de middag ploeg dus ik wil zoveel info inzamelen om het voor elkaar te krijgen. Het is een router modem, er is geen aparte modem.
 
Laatst bewerkt:
In windows me is het start > uitvoeren >winipcfg.

Voor aanpassen van de dhcp instellingen klik met rechts op netwerkomgeving op het bureaublad en dan op eigenschappen, dan op tcp/ip voor de betrefende adapter en op eigenschappen. Op het tabblad ip adressering kan je aangeven dat het automatisch verkregen moet worden.
 
Ik heb alles geprobeerd. Echter geen resultaat. Toen heb ik van ellende de helpdesk gebeld (€ 0,45 p.m.) Daar kreeg ik dezelfde info als van jullie dus dat heeft ook weinig zin. Nadat ik een ong uitgevoerd had zei hij dat dan waarschijnlijk de modem defect is. Ik had 100% verlies. Er is nog garantie dus ff afwachten.
 
Ik had afgelopen week hetzelfde, modem/router werkte niet meer.
E-tech gebeld, nog dezelfde dag (dinsdag) opgestuurd naar Groningen en donderdag het apparaat gerepareerd terug. Da's pas service.
Nu heb ik een modem met de nieuwste software, werkend en helemaal up to date.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan