Router instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

cascompuva

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2002
Ik heb een Sitecom Router,de WLR-6000.heb hem m.i goed aangesloten.Als ik echter het internet op wil krijg ik de melding: "adapter voor LAN-verbinding opnieuw instellen.Heeft geen geldige IP-configuratie".
Ik weet niet hoe ik IP-configuratie moet wijzigen.Het IP-adres van de router,alsmede het wachtwoord zijn mij bekend.
Wie kan mij hierbij,stapsgewijs,helpen?
BvD

Op welke modem / router is de sitecom aangesloten en van welke provider?

Mvg Leo

Het betreft een draadloos internet modem van UPC

Laatst bewerkt:
Als ik eerlijk ben moet ik bekennen dat ik geeneens wist dat UPC ook modemrouters verstrekte.
Ik dacht dat dit alleen in de Horizon box gecombineerd was.
Maar goed.
De UPCmodem/router zijn al meerdere apparaten aan te sluiten? functioneert dit niet naar verwachting?
Je hebt w.s. een Thomson?
Daarin is de routerfunctie uit te zetten door deze op kabelmodus te zetten. Ik ga er echter vanuit dat UPC dat beheerd.

Twee routers op één netwerk geeft namelijk problemen.
Je hebt mogelijk bij de setupwizard van de sitecom voor kabelprovider gekozen, maar die set up houdt geen rekening met de ingebouwde router.

Mocht bovenstaande situatie het geval zijn/
Sluit dan de thomson bedraad aan op een pc, die dan even niet met de upcrouter verbonden is (ze hebben beide hetzelfde ip adres).
Login de router (is bekend neem ik aan, zie anders blz 17 van de handleiding)
Ga naar de Tab DHCP server,
Vul bij ip adres 192.168.0.190 in en zet DHCP server op disabled.
Klik op Apply en laat de router opnieuw opstarten om de instellingen door te voeren.
Zet hem vervolgens uit en doe het zelfde met de UPCmodem/router.
Sluit de Sitecom hierop aan. Echter niet op de wanpoort, maar op een van de vier lan poorten.
De sitecom werkt nu als switch/acces point en het netwerk zou het weer moeten doen.

Het kan nooit kwaad dit te proberen. Uiteindelijk is de Sitecom altijd weer naar het uitgangspunt te resetten als er iets niet goed gaat.

We lezen het wel als deze beschrijving onduidelijkheden overlaat.
(zelf ga ik even bij mn dochter op de borrel)
Ook is er de mogelijkheid om UPC te bellen.
Wanneer je ook telefonie hebt kan dat gratis op nr 1200

Mvg Leo

Ik denk toch dat ik me vergist heb.Het zit nl zo:Ik heb van upc breedband internet.De kabel die via upc mijn huis binnen komt heb ik normaal gesproken aangesloten op mijn pc.
Nu ik een router heb aangeschaft sluit ik deze kabel echter aan op mijn router.Van mijn router gaat een blauwe kabel naar mijn pc. Nadat ik de driver heb geinstalleerd en aangesloten heb zou ik dus op het internet kunnen,maar dat lukt niet.Ik denk zelf dat het maar een kleinigheidje is dat ik niet kan oplossen.Hopelijk kun je met deze informatie vooruit.

MvrG
cascompuva

PS: het heeft geen geldige ip-configuratie!!

Laatst bewerkt:
Van UPC komt er toch een coax aansluiting binnen?
Deze gaat dan in hun modem en daar komt een UTP (netwerk) kabel uit, welke je op de pc had aangesloten.
Klopt deze situatie?

Vanuit het modem gaat een "nieuwe" kabel naar de Sitecom WAN ingang.
De "oude" kabel gaat in een LAN uitgang van dce Sitecom naar de PC
Zet PC, router en modem uit en start eerst het modem weer op.
Wacht tot alle lampjes weer branden zoals je gewend bent.
Start dan de Sitecom en geef ook deze even de tijd om op te starten.
en start vervolgens de PC.
Daar open je een browser. Bv. Internet explorer en typt in de adres balk: 192.168.0.1
En druk enter.
Er komt een inlog scherm.
Username = admin
Het wachtwoord staat onderop de router vermeld.
Ga vervolgens naar Wizard
Kies voor Country Netherlands
Kies bij ISP voor kabel zonder wachtwoord
Click Apply en wacht tot de Sitecom weer opstart.
Als het goed is, heb je nu internet.

Goed idee Lange Pier, om duidelijkheid te verschaffen.

Ter aanvulling, dit zijn twee draadloze routers die UPC ook blijkt te hebben.
Zij hebben een router functie en voor hen geldt de eerste situatie.(DHCP uitzetten)

Voor de modems uit de post van Lange Pier geldt de tweede situatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan