Router instellingen Sitecom WL-312 met Ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvanduijn

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2007
Ik maak al een tijdje gebruik van internet via de kabel van Ziggo. Hierbij gebruik ik ook de Sitecom WL-312 draadloze router, maar ik heb het idee dat de instellingen niet helemaal juist zijn. De verbinding valt talloze keren per dag weg of het internet is heel erg traag. Ik heb op het moment de instellingen van TCP4 allemaal op automatisch gezet, maar ook als ik mijn eigen ip-adres en subnetmask of OpenDNS gegevens neerzet heb ik nog steeds last van dit probleem. Ik heb het idee dat het toch aan de router ligt. Wie weet hoe ik de router het beste in kan stellen?

Hallo, ik weet niet of je hier wat aan hebt maar dit vond ik op de site van sitecom:

Waarschijnlijk heeft u WPA1 beveiliging in de router ingesteld. Officieel wordt alleen WPA2 (WPA-AES) ondersteunt door de 802.11N standaard. Wanneer u verschillende merken netwerkadapters en routers gebruikt is het verstandig alleen WPA2 beveiliging te gebruiken om compatibiliteit te garanderen.

suc6 groetjes mike:thumb:

Hallo, ik weet niet of je hier wat aan hebt maar dit vond ik op de site van sitecom:

Waarschijnlijk heeft u WPA1 beveiliging in de router ingesteld. Officieel wordt alleen WPA2 (WPA-AES) ondersteunt door de 802.11N standaard. Wanneer u verschillende merken netwerkadapters en routers gebruikt is het verstandig alleen WPA2 beveiliging te gebruiken om compatibiliteit te garanderen.

suc6 groetjes mike:thumb:
Dat helpt niet. Ik wordt echt helemaal gek hiervan. Hij kapt om de 2 minuten

Heb hier in een soort studentenhuis precies dezelfde problemen meegemaakt.

Veel gezoek heeft me toen geleerd dat sommige Sitecom routers niet goed samenwerken met de Ziggo modem om een of andere reden. Heb echt van alles geprobeerd en heb redelijk kennis van zaken, maar niets hielp.

De Sitecom vervangen door een LinkSys, verder niets ingesteld en alles werkt 100% probleemloos...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan