Router instellingen voor ADSL

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borino

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2008
Beste mensen,

In eerste instantie alvast bedankt voor de eventueel geboden hulp! Wordt zeer gewaardeerd!

Ik zit met het volgende probleem. Onlangs was het internet trager geworden, zodat online tv kijken (uitzendig gemist van RTL) niet meer mogelijk was. In eerste instantie dacht ik dat het aan onze eigen internetverbinding lag, dat deze gewoon niet meer up to date was. Daarom heb ik onze router (Conceptronic C54APRA2+) gereset. Resultaat: geen adsl meer :p

Router: Conceptronic C54APRA2+
Internet: Het net ADSL
Besturingsysteem: Windows XP
Firewall: Ja, ESET Smart Security (NOD32) Firewall. Firewall op router staat ook gewoon aan!

Ik heb geprobeerd om de instellingen van de router zodanig aan te passen dat ADSL weer zou gaan werken. In eerste instantie branden de lichtjes op de router van ADSL en WLAN ook gewoon en status knipperde wat betekend dat er data verkeer mogelijk was. Later is het lichtje van ADSL uit gegaan. Ik weet dan dat er geen verkeer is. De computer is gewoon connected aan de router. Ik kan ook gewoon in de router komen om instellingen te veranderen.

Ik weet dat het niet aan het Internet ligt want een oude router er tussen zonder wireless functie geeft wel gewoon internet. vandaar dat ik ook gewoon een topic kan posten. Het moet dus aan de router liggen. Ik heb geprobeer de Firmware te updaten naar de laatst mogelijke versie. is ook gelukt. Maar geen resultaat.

Nou weet ik dat ADSL van HetNet op VPI / VCI 8 / 48 zit. Maar nu de rest van de instellingen?!? Kan iemand mij hier tips over geven. Hieronder nog even een screen shot van cmd / ipconfig / all:

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: THUIS
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
NVIDIA nForce MCP Networking Controller
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-50-70-A2-27-73
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.X.XXX
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.XXX
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.XXX
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.XXX
Lease verkregen . . . . . . . . . : zaterdag 8 november 2008 9:07:16
Lease verlopen . . . . . . . . . : zaterdag 8 november 2008 10:07:16

Nogmaals alvast bedankt voor de reacties,

Met vriendelijke groet,

Borino

Wachtwoord en gebuikersnaam van het Net ingevuld?

De firewall zit soms in de weg, het is dan de moeite waard om deze even uit te zetten, dan weet je of daar probleem zit.
Windows firewall sowieso uitgeschakeld?

mvg leo

Helaas is dat niet de oplossing,

Gebruikersnaam en WW ingevult.

Firewall windows is uit, antivirus aan. Heb het keer geprobeerd met alle firewalls uit maar werkt ook helaas niet!

Dus ik ben benieuwd of er nog andere zijn met een reactie.

Mvg,

Borino

Dit heb je dus gebruikt ?

Encapsulation = PPPoA VCMux
VPI = 8
VCI = 48

Dit heb je dus gebruikt ?

Encapsulation = PPPoA VCMux
VPI = 8
VCI = 48

Ja inderdaad die instellingen heb ik gebruikt. Geen reactie! Het moet aan de router liggen. Want de oude ADSL router aangesloten doet wel gewoon! Maar er kunnen in de conceptronic router zoveel dingen ingevult worden dat het haast onmogelijk is om de juiste te instellingen te hebben.

Maar kortom. Deze waarde heb ik zo ingevuld!

Geef nog eens een uitdraai van ipconfig /all

Wat wil je van weten? Volgens mij is het namelijk NIET veranderd t.o.v. de laatste ipconfig /all. Ik kan het alleen helaas vanavond pas doen. Dus reactie zal even op zich laten wachten.

en staat NAT daar aan?
bridge mode moet op disabled staan

Bij tools kun je tests laten uitvoeren, mogelijk geven die meer duidelijkheid al het nog steeds niet werkt.

Hoi :)

Iemand had soortgelijk probleem.Heb je hier iets aan ? Weet namelijk niet of je een bridged ADSL verbinding hebt.Wel de waardes van je eigen provider gebruiken :

Heb nu een stabiel werkende internetverbinding met mijn
conceptronic C54APRA2+.
Tevens lukt inloggen met 192.168.1.1 op de modem/router nu ook.

Het probleem waren de inloggegevens van orange:
Orange geeft op om de modem op VCI 8/35 en Bridged te zetten.
Het komt er kort gezegd op neer, dat je dan een soort van
1:1 rechtstreekse verbinding met de Orange server krijgt, De modem/router wordt als het ware gepaseerd.
Inloggen in de modem/router met 192.168.1.1 lukt dan dus ook niet.

De oplossing is om de modem te voorzien van een statisch ip adres van de Orange provider.

Deze ip gegevens kun je verkrijgen door de modem in eerste instantie dus WEL op bridged te zetten en dan in de eigenschappen van je LAN of Wireless verbinding te zien (rechtermuisknop op beeldje, status, ondersteuning) op een ipconfig/all te doen in je "dos" commando venster.

Neem deze Ip gegevens over (opschrijven)
reset je modem en log nu in met 192.168.1.1 en doorloop de installatie wizard.
Dan niet de Bridged functie doorlopen maar nu static ip adres aanhouden en vul nu deze IP etc. gegevens (en DNS waarde's ) in.

Ik hoop hiermee enige informatie/hulp te hebben gegeven en
mischien is dit ook een oplossing voor andere modems.
Ik ben dit probleem ook op andere fora tegengekomen en ook
bij andere providers, die een bridged ADSL verbinding aanbieden

ED V

Gelukkig heb ik vooraf uiteraard ook wat onderzoek gedaan. Ik stel niet zomaar een vraag voordat ik er zelf echt niet meer uitkom! Daarom had ik deze reactie al gezien maar geen geluk.

Ik zal nog even kijken naar de tools. Later op de avond zal ik hier even naar kijken heb er nu nog even geen tijd voor. Als ik succes heb laat ik het uiteraard weten ;)

Mvg,

Borino

De router doet gewoon zijn werk en de toekenning van Ip adres en overigen lijkt correct.Zet anders je firewal eens uit en kijk of dat helpt.

NB:Het gaat toch wel om bedraad ?

De router doet gewoon zijn werk en de toekenning van Ip adres en overigen lijkt correct.Zet anders je firewal eens uit en kijk of dat helpt.

NB:Het gaat toch wel om bedraad ?

Niet om je tegen te spreken maar Leofact gaf ook al aan firewall uit te zetten. Heb dit al geprobeerd heeft niet gewerkt. Met draad en wireless werkt beide niet. Dus het gaat om beide :(

Even voor alle zekerheid.
De conceptronic zit toch direct (zonder apart modem) op de adsl lijn?

Het net laat helaas lastig de benodigde instellingen zien aan niet gebruikers

Het beste wat ik kon vinden was deze van mycom voor een smc router/modem.
(blz 11)
Dit zouden de DNS adressen zijn
195.121.1.34 / 195.121.1.66

hier kun je de instellingen bij het Net zelf ophalen (alleen abonnees:rolleyes:)

En dit programma zou je bij problemen helpen, maar of dat ook bij de modem/router instellingen helpt weet ik helaas niet.

Laatst bewerkt:
Gezien het feit dat een andere modem/router wel vlekkeloos werkt zien we toch een instelling over het hoofd, maar dat iedee had je vast zelf ook al:D

Heb je conceptronic via de wizard ingesteld?

Op dit moment zou mijn advies zijn om alles uit te zetten, de conceptronic volledig op te laten starten en dan de pc.
Nog geen succes, dan de router resetten, verder zelfde procedure en dan de wizard voor PPPoA (weer?) doorlopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan