Beste mensen,
In eerste instantie alvast bedankt voor de eventueel geboden hulp! Wordt zeer gewaardeerd!
Ik zit met het volgende probleem. Onlangs was het internet trager geworden, zodat online tv kijken (uitzendig gemist van RTL) niet meer mogelijk was. In eerste instantie dacht ik dat het aan onze eigen internetverbinding lag, dat deze gewoon niet meer up to date was. Daarom heb ik onze router (Conceptronic C54APRA2+) gereset. Resultaat: geen adsl meer
Router: Conceptronic C54APRA2+
Internet: Het net ADSL
Besturingsysteem: Windows XP
Firewall: Ja, ESET Smart Security (NOD32) Firewall. Firewall op router staat ook gewoon aan!
Ik heb geprobeerd om de instellingen van de router zodanig aan te passen dat ADSL weer zou gaan werken. In eerste instantie branden de lichtjes op de router van ADSL en WLAN ook gewoon en status knipperde wat betekend dat er data verkeer mogelijk was. Later is het lichtje van ADSL uit gegaan. Ik weet dan dat er geen verkeer is. De computer is gewoon connected aan de router. Ik kan ook gewoon in de router komen om instellingen te veranderen.
Ik weet dat het niet aan het Internet ligt want een oude router er tussen zonder wireless functie geeft wel gewoon internet. vandaar dat ik ook gewoon een topic kan posten. Het moet dus aan de router liggen. Ik heb geprobeer de Firmware te updaten naar de laatst mogelijke versie. is ook gelukt. Maar geen resultaat.
Nou weet ik dat ADSL van HetNet op VPI / VCI 8 / 48 zit. Maar nu de rest van de instellingen?!? Kan iemand mij hier tips over geven. Hieronder nog even een screen shot van cmd / ipconfig / all:
Windows IP-configuratie
Host-naam . . . . . . . . . . . .: THUIS
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
Ethernet-adapter LAN-verbinding:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
NVIDIA nForce MCP Networking Controller
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-50-70-A2-27-73
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.X.XXX
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.XXX
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.XXX
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.XXX
Lease verkregen . . . . . . . . . : zaterdag 8 november 2008 9:07:16
Lease verlopen . . . . . . . . . : zaterdag 8 november 2008 10:07:16
Nogmaals alvast bedankt voor de reacties,
Met vriendelijke groet,
Borino
In eerste instantie alvast bedankt voor de eventueel geboden hulp! Wordt zeer gewaardeerd!
Ik zit met het volgende probleem. Onlangs was het internet trager geworden, zodat online tv kijken (uitzendig gemist van RTL) niet meer mogelijk was. In eerste instantie dacht ik dat het aan onze eigen internetverbinding lag, dat deze gewoon niet meer up to date was. Daarom heb ik onze router (Conceptronic C54APRA2+) gereset. Resultaat: geen adsl meer

Router: Conceptronic C54APRA2+
Internet: Het net ADSL
Besturingsysteem: Windows XP
Firewall: Ja, ESET Smart Security (NOD32) Firewall. Firewall op router staat ook gewoon aan!
Ik heb geprobeerd om de instellingen van de router zodanig aan te passen dat ADSL weer zou gaan werken. In eerste instantie branden de lichtjes op de router van ADSL en WLAN ook gewoon en status knipperde wat betekend dat er data verkeer mogelijk was. Later is het lichtje van ADSL uit gegaan. Ik weet dan dat er geen verkeer is. De computer is gewoon connected aan de router. Ik kan ook gewoon in de router komen om instellingen te veranderen.
Ik weet dat het niet aan het Internet ligt want een oude router er tussen zonder wireless functie geeft wel gewoon internet. vandaar dat ik ook gewoon een topic kan posten. Het moet dus aan de router liggen. Ik heb geprobeer de Firmware te updaten naar de laatst mogelijke versie. is ook gelukt. Maar geen resultaat.
Nou weet ik dat ADSL van HetNet op VPI / VCI 8 / 48 zit. Maar nu de rest van de instellingen?!? Kan iemand mij hier tips over geven. Hieronder nog even een screen shot van cmd / ipconfig / all:
Windows IP-configuratie
Host-naam . . . . . . . . . . . .: THUIS
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
Ethernet-adapter LAN-verbinding:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
NVIDIA nForce MCP Networking Controller
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-50-70-A2-27-73
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja