Router (IP) verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jura

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2001
Berichten
37
Ben net overgestapt naar de Wanadoo Livebox maar naar het aansluiten ervan ben ik mijn Wireless Broadband Router kwijt. Volgens de handleiding van de WBR (E-tech WGRT04) moet ik IP nummer 192.168.1.1 in typen in de browser maar dan kom ik terecht in de Livebox.

Is er iemand die weet hoe ik dit weer oplos?

- Ik heb een adsl aansluiting
- Besturingsysteem Win XP pro
- Geen firewall en zo ja welke
- X-micro WLAN 11g PCI card
 
ehm, ik weet het niet zeker, maar volgens mij heb je 3 ip's. ik ken de verschillen niet helemaal, maar iniedergeval een IP dat iedereen kan zien, nog zo'n ding (dat is waarschijnlijk die ene die je invoert) en nog een router IP, en voor zover ik weet is elk router IP hetzelfde, namelijk:
10.0.0.150
 
het kan ook 10.0.0.138 zijn trouwens. volgens mij is die ander het lokale IP, nog een IP dus.
 
Nee lollige, dat is niet waar wat je hier verkondigt.
Het slimste wat TS even kan doen is op de site van E-Tech kijken of even contact opnemen met de service afdeling daarvan.
De ervaring leert mij dat dit de snelste en zekerste oplossing is, zeker omdat Wanadoo geen enkele service verleent aan apparaten die "aan" de Livebox hangen.
 
Dat levert niet het gewenste resultaat op want na het invoeren van beide nummer kom ik uiteindelijk in een Wanadoo zoekmachine terecht en niet op mijn router.
 
Klopt de livebox heeft na de update van begin febr. een ander ip die gelijk is aan die van de meeste routers.
Er is een speciale forum voor de livebox.

http://www.forum-wanadoo.nl/news.php

Daar staan ook de mogelijkheden om de router juist te configuren met de livebox.
 
Inmiddels heeft Jura de weg naar http://orange.gebruikers.eu weten te vinden.

Bedankt voor de doorverwijzing jackall.

Wellicht kan/mag er meer aandacht het nieuwe forum besteed worden, dat lees ik dan nog graag.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan