router is soms verbinding kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

marjan1983

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2008
Hallo!

Ik heb sinds kort een laptop gekocht (best. Vista + wifi) en heb nu draadloos internet (upc)via een router, een sitecom wl-183.
Het aanmelden was allemaal geen probleem, maar eens in de zo'n 1 a 2 weken maakt hij geen verbinding met internet, wel met de router. Als ik dan weer naar de sitecomsite ga waar ik de wizard weer doorloop om hem aan te melden kan ik ook meteen wel weer internetten. Toch is het heel vervelend om je telkens opnieuw weer te moeten aanmelden.
Weten jullie hoe dit kan en hoe ik dit kan veranderen om blijvend te kunnen internetten?

BVD

Gr. Marjan

denk niet dat daar zo een twee drie een oplossing voor te vinden is maar,

naar de router lopen en even de stroom erafhalen zou ook wel werken denk ik.

Op zich hoeft ie niet van de stroom want hij maakt wel verbinding met de router, alleen de router niet met het internet. Niet eerder dan dat ik het weer op chello in stel.

En toch helpt het vaak om de stroom uit te zetten, tot tien te tellen, en voila, hij doet het weer. Vraag me niet waarom, maar het werkt. Het lijkt me ook niet dat het aan je modem ligt. Vervelend is dat wel vaak, maar wat zijn nou tien tellen ;)
Veel geluk.

En toch helpt het vaak om de stroom uit te zetten, tot tien te tellen, en voila, hij doet het weer. Vraag me niet waarom, maar het werkt. Het lijkt me ook niet dat het aan je modem ligt. Vervelend is dat wel vaak, maar wat zijn nou tien tellen ;)
Veel geluk.

dat bedoelde ik nou ook te zeggen bedankt.

Hallo

ik snap wat jullie bedoelen, ik ben ook in tien tellen de wizard wel weer door.
Ik snap alleen niet dat dit niet ingesteld blijft staan.

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik ben het wel met de vorige sprekers eens dat je het zo (stekker eruit en 10 tellen wachten) even tijdelijk kan oplossen, maar het is natuurlijk geen echte oplossing. Ik kom er ook niet achter wat de oorzaak nu is van het probleem.
Het is vreemd dat je de verbinding met UPC kwijt raakt terwijl de verbinding met de router blijft.

Ik heb zelf chello en een Linksys WRT160N. Ik kan de verbinding probleemloos instellen en dan na een paar uur ben ik de verbinding kwijt. De Firewall in de router staat (zekerheidshalve) uit. Zou het geen storing in de omgeving kunnen zijn? Het is wel apart dat je jarenlang geen problemen hebt en de laatste weken ineens wel.

Misschien heb ik de oplossing voor jullie!
Ook ik werk met vista en de wl-183, en ik had! ook het probleem dat ik om de zoveel tijd geen internetverbinding had.
Wat bleek, om energie te besparen schakelt vista soms de netwerkadapter uit en is je verbinding weg.
Wat je moet doen is het volgende:
Start/ga op Netwerk staan,klik met rechts/eigenschappen/naar netwerkverbindingen beheren/klik eenmaal op het netwerk dat op dit moment verbinding heeft/eigenschappen/configureren/tabblad energiebeheer/haal het vinkje weg bij: de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen.
Laat even weten of dit bij jullie of anderen helpt, bij mij in ieder geval wel.

Groetjes en succes.

Bedankt voor de tip!

Ik heb het vinkje weggehaald, ben benieuwd of het werkt!
Zal het laten weten!

Groetjes

Ik kan het helaas niet controleren, want ik zie dit vakje niet. Op de computer waarop ik dit probleem heb draait namelijk geen Vista, maar XP. Op de laptop, waarop wel Vista draait, zie ik wel "energiebeheer" staan bij de netwerkaansluiting. Hier heb ik zekerheidshalve het vinkje inderdaad weggehaald. Mijn probleem zat hem echter op de computer waarop XP draait. Is hier een soortgelijk vinkje weg te halen? Ik heb namelijk alle opties nagekeken, maar kan niets vinden. Zekerheidshalve ook maar even bij configuratiescherm/energiebeheer gekeken, maar daar staat ook niets bij.

Heeft iemand nog een idee?

helaas

Helaas is dit niet de oplossing, vandaag had de computer wederom geen verbinding met het internet. Iemand nog ideeen?

BVD Marjan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan