Router kan niet benaderd worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

lageweg

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2004
Ik heb het ip adres van mn router in de configuratie van mn router per ongeluk veranderd, bij de lan instellingen, nu heb ik via mn router geen verbinding meer maar erger nog ik kan hem ook niet meer benaderen om zodoende mn instellingen weer te wijzigen!
Wie kan mij helpen!
Het gaat om een edimax router die ik normaal kon benaderen door het ip nr. 192.168.2.1 in te voeren.

Wat voor een ipadres heeft de router nu?

Je kunt de router resetten naar fabrieksstandaard. Je dient daarna wel je router opnieuw te configureren voor het internet

Type in een DOS box :Ipconfig, dan zie vanzelf bij standaard gateway het adres van je router.
Anders router resetten, dan wordt gereset naar de fabrieks instellingen.

Ik het de router het ip adres van mijn pc gegeven,
ik heb de router al gereset via de reset knop en ook uit en aan gezet, met beide adressen kan ik hem niet benaderen.

Sorry Willem inderdaad eerst cmd,
hij geeft dan het ip nummer van mn pc die ik in de config van mn router had ingevoerd, maar de router reageert hier niet op als ik dit intkik!
Heb via mn router wel aut ip adres toekennen aangevinkt.

Nu slaat zelfs mn pc vast als ik de router aansluit!
Kan het zijn dat de router defect is, ik kon wel pingen naar mn eigen ip via de router.
Alle lampjes branden.

Volgens edimax moet je zo resetten.

You will need to reset the router and restore the factory default. Push the reset button for 10 seconds then release the reset. Please note you'll lose the current configuration of the router. The factory default username is admin, password is 1234.

Puppy bedankt voor je reactie, maar daar was ik zelf ook achter gekomen en heeft ook tot niets geleid:mad:

De router kan ik weer aansluiten zonder dat de pc crasht, maar is nog op geen enkele manier te benaderen.
Ook niet via het ip adres wat bij de standaard gateway staat via ipconfig, dit is het adres van mn eigen pc!

Ik denk echt dat het in de router zelf zit en moet er maar mee terug naar de winkel, heb nog garantie.

Bedankt allen, of zijn er nog die toch nog iets weten?

Als je een reset gedaan hebt dan is het standaard ip adres weer actief.
Dus het nummer wat in de handleiding staat.
Dit moet in een lege adresbalk getypt worden zonder http of iets anders er voor.

Puppy,

ik heb toch nog maar eens de reset knop langer dan 10 seconden ingehouden.

BINGO!!!!!!!!!!!

Geduld is een schone zaak, zo blijkt maar weer eens!

Maar ja dat is soms zo moeilijk he!

Thank you all, again !!!

En tot de volgende keer.
:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan