In heb een linksys router (of eigenlijk 2, een WAG54 G vers. 2 en een WAG 54G ver. 1.2) . Vorige week geen internetverbinding meer: aan, uit, aan uit. De laptop dre draadloos is aangesloten bleef wel werken. PC Thuisondersteuning laten komen, die constateerden na 2 bezoeken dat de router (de versie 2) kapot is. Advies: "koop een nieuw een installeer alles op nieuw, is een makkie, lukt het niet bel dan weer". Ze waren nog niet weg toen ik bedacht dat ik nog een zelfde Linksys had liggen, als nieuw in een doos, alleen een versie 1.2 en er was iets mee maar geen idee meer wat dat was (en waarom ik dus 2 thuis heb staan). Afijn, de versie 1.2 aangesloten en ******* verbinding vanaf mijn pc. Rood lampje internet brandt wel af en toe maar ik heb gewoon verbinding en kan alles doen. Maar nu werkt de laptop niet, krijgt geen verbinding met het netwerk. Wel als ik de laptop met een kabel aan de router hang.
Kan best zijn dat die andere router - die er nu dus aanhangt - ook stuk is (waarom stond ie anders ongebruikt in de kast?) maar hoe weet ik dit zeker? Ik ga geen nieuwe kopen als blijkt dat deze toch goed is. Maar omdat ik er zelf te weinig verstand van heb moet ik de thuishulp uiteraard weer laten komen om te laten uitzoeken of die andere router idd ook kapot is. dan koop ik pas een nieuwe en dan moeten ze weer langskomen voor de installatie. Datwordt dus nog zeker drie keer voorrijkosten en een paar uur arbeidsloon.
Kortom dit gaat me in de papieren lopen. Maar ja, het moet weer werken.
Dus: voordta ik ze weer laat komen, hoe kom ik te weten of de verbinding met de laptop niet tot stand komt door een softtwareprobleem of verkeerde instelling of gewoon omdat de router kapot is en ik dus een nieuwe moet kopen.
Oh ja: als ik die router waarvan men constateerde dat die kapot was (maar waarmee ik wel dus draadloos kon internetten) verbindt met de huidige router (die dus niet draadloos werkt)
nu met elkaar verbindt heb ik dan weer een werkend netwerk? Dan gaat neem ik aan de netwerkkabel van de 2e poort naar de line in van de router?) Of zitten ze mekaar dan in de weg en gaat dat dus niet werken?
Lang en ingewikkeld verhaal maar kan het ook niet beter uitleggen. Ik ben benieuwd.
Kan best zijn dat die andere router - die er nu dus aanhangt - ook stuk is (waarom stond ie anders ongebruikt in de kast?) maar hoe weet ik dit zeker? Ik ga geen nieuwe kopen als blijkt dat deze toch goed is. Maar omdat ik er zelf te weinig verstand van heb moet ik de thuishulp uiteraard weer laten komen om te laten uitzoeken of die andere router idd ook kapot is. dan koop ik pas een nieuwe en dan moeten ze weer langskomen voor de installatie. Datwordt dus nog zeker drie keer voorrijkosten en een paar uur arbeidsloon.
Kortom dit gaat me in de papieren lopen. Maar ja, het moet weer werken.
Dus: voordta ik ze weer laat komen, hoe kom ik te weten of de verbinding met de laptop niet tot stand komt door een softtwareprobleem of verkeerde instelling of gewoon omdat de router kapot is en ik dus een nieuwe moet kopen.
Oh ja: als ik die router waarvan men constateerde dat die kapot was (maar waarmee ik wel dus draadloos kon internetten) verbindt met de huidige router (die dus niet draadloos werkt)
nu met elkaar verbindt heb ik dan weer een werkend netwerk? Dan gaat neem ik aan de netwerkkabel van de 2e poort naar de line in van de router?) Of zitten ze mekaar dan in de weg en gaat dat dus niet werken?
Lang en ingewikkeld verhaal maar kan het ook niet beter uitleggen. Ik ben benieuwd.