Router kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomas030

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2010
Beste mensen,

Al enige jaren hebben wij een 54 Mbps draadloze router WGR614 v5 van Netgear.
Ik heb 1 computer aangesloten op de kabel en de laptobs werken op draadloos internet.
Het komt af en toe voor dat het draadloze internet weg viel. Dat loste ik op door de stekkers uit de modem en de router te trekken en na een paar minuten sloot ik deze weer aan en internet deed het weer overal.
Gisteren viel het draadloze internet weer uit dus ik trok weer de stekkers eruit en verbond alles weer met elkaar. Dit heb ik nu al een aantal keren geprobeerd maar zonder resultaat. Het internet op de vaste computer doet het gewoon dus volgens mij is er met de modem niks aan de hand. Ik heb het idee dat de router kapot is. Ik ben echter een leek op dit gebied dus is er iemand die mij kan helpen?
De lampjes van de router branden ook niet meer allemaal. Of dit altijd al was of niet weet ik niet want de router staat uit het zicht.

Heeft iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat er weer overal draadloos internet is?

ik heb hetzelfde probleem maar ik heb een vlapperende router heb hier allen last van als ik download snelheden behaal die 200kb/s over me abonnement heen zijn

branden er nog wel lichtjes op de router ?
zo ja:

probeer de router handmatig te reseten
dit kan door een klein knopje met een pen in te druken
dit knopje zit meestal aan de achter kant

zo nee:
controleer of de stekker er in zit als dit het geval is is de router kapot of de addapter

ik heb hetzelfde probleem maar ik heb een vlapperende router heb hier allen last van als ik download snelheden behaal die 200kb/s over me abonnement heen zijn

branden er nog wel lichtjes op de router ?
zo ja:

probeer de router handmatig te reseten
dit kan door een klein knopje met een pen in te druken
dit knopje zit meestal aan de achter kant

zo nee: