Router kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomas030

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2010
Beste mensen,

Al enige jaren hebben wij een 54 Mbps draadloze router WGR614 v5 van Netgear.
Ik heb 1 computer aangesloten op de kabel en de laptobs werken op draadloos internet.
Het komt af en toe voor dat het draadloze internet weg viel. Dat loste ik op door de stekkers uit de modem en de router te trekken en na een paar minuten sloot ik deze weer aan en internet deed het weer overal.
Gisteren viel het draadloze internet weer uit dus ik trok weer de stekkers eruit en verbond alles weer met elkaar. Dit heb ik nu al een aantal keren geprobeerd maar zonder resultaat. Het internet op de vaste computer doet het gewoon dus volgens mij is er met de modem niks aan de hand. Ik heb het idee dat de router kapot is. Ik ben echter een leek op dit gebied dus is er iemand die mij kan helpen?
De lampjes van de router branden ook niet meer allemaal. Of dit altijd al was of niet weet ik niet want de router staat uit het zicht.

Heeft iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat er weer overal draadloos internet is?

ik heb hetzelfde probleem maar ik heb een vlapperende router heb hier allen last van als ik download snelheden behaal die 200kb/s over me abonnement heen zijn

branden er nog wel lichtjes op de router ?
zo ja:

probeer de router handmatig te reseten
dit kan door een klein knopje met een pen in te druken
dit knopje zit meestal aan de achter kant

zo nee:
controleer of de stekker er in zit als dit het geval is is de router kapot of de addapter

ik heb hetzelfde probleem maar ik heb een vlapperende router heb hier allen last van als ik download snelheden behaal die 200kb/s over me abonnement heen zijn

branden er nog wel lichtjes op de router ?
zo ja:

probeer de router handmatig te reseten
dit kan door een klein knopje met een pen in te druken
dit knopje zit meestal aan de achter kant

zo nee:
controleer of de stekker er in zit als dit het geval is is de router kapot of de addapter

De lampjes Power, Test en Lan Port 2 branden wel.
De lampjes Draadloos en Internet Port branden niet.

De stekker eruit halen werkt dus niet. Zal de router dan toch kapot zijn en zal ik een nieuwe moeten bestellen of heeft iemand anders misschien nog de oplossing?

de computer die aangesloten zit op de kabel heeft die wel internet ?

p.s probeer de router handmatig te reseten door het knopje aan de achterkant van de router in te druken p.p.s dit wist alle instellingen van de router zoals wifi naam en wachtwoord geblokeerde poorten en dergelijke

Hoi,

Het lijkt er inderdaad op dat het wireless gedeelte van de router niet meer werkt.
Je zou dit kunnen testen door de router te resetten.
Vlak naast de antenne zit de reset-button.
Je drukt hierin (met een paperclip bijvoorbeeld) gedurende 10 seconden terwijl er nog 'stroom' op de router staat.

De router wordt nu weer teruggezet naar de 'fabrieksinstellingen'.
Er is geen encryptie meer voor draadloze toegang en de toegangscodes tot de setup zijn:
User: admin
Password: password

de computer die aangesloten zit op de kabel heeft die wel internet ?

p.s probeer de router handmatig te reseten door het knopje aan de achterkant van de router in te druken p.p.s dit wist alle instellingen van de router zoals wifi naam en wachtwoord geblokeerde poorten en dergelijke

Het reseten heb ik net geprobeerd maar dat werkt ook niet. De lampjes blijven hetzelfde en internet doet het niet.

De computer aangesloten op de kabel heeft wel internet. Ook de modem doet het gewoon dus het probleem moet bij de router liggen denk ik.

probeer dit eens

Windows xp
Start > uitvoeren > cmd > ipconfig

windows 7
Windows logo links onder > in het zoek venster "cmd" > ipconfig

nu zie je een standaard gateway adres typ dit in je browser bijvoorbeeld 192.168.1.1

gebruikersnaam admin wachtwoord admin

kan je hier in komen ?

probeer dit eens

Windows xp
Start > uitvoeren > cmd > ipconfig

windows 7
Windows logo links onder > in het zoek venster "cmd" > ipconfig

nu zie je een standaard gateway adres typ dit in je browser bijvoorbeeld 192.168.1.1

gebruikersnaam admin wachtwoord admin

kan je hier in komen ?

Ja hier zit ik nu in. Ik zie nu allemaal gegevens van Speedtouch dat is de merk van de modem. In de eerste colum van test staat alles aangevinkt.

kan je kijken of wifi of wirrless aan staat ?

Ik zie niets staan over een wifi of wireless. Ik krijg dit te zien:

System Info

Item Description
Name SpeedTouch 510

IP Address not specified

Software Version 4.0.2.0.0

Hardware Platform ADNT-Q

DSL Line Status

Item Description
Line State Enabled

Speed (Kbit/sec) 128 up / 1024 down

Duration 04:23:05

Send (kByte) 4595

Read (kByte) 21831

Configuration

Item Description
Region Netherlands

Provider ADSL van KPN Telecom

Service Name A. Router-modem (NAT/PAT)

Service Description Voor het, middels Network Address Translation (NAT), beveiligd aansluiten van één of meerdere computers met lokale adressen. (Meest aanbevolen)

Connections

Interface Destination Mode Link State
pppoa pppoa always-on connected up

probeer anders een handleinding te vinden van je Speedtouch ergens kan je het wijzigen :) hier staat die waarscheinlijk gewoon uit als die aan staat dan is inderdaad het draadloze gedeelte van de router kapot

probeer anders een handleinding te vinden van je Speedtouch ergens kan je het wijzigen :) hier staat die waarscheinlijk gewoon uit als die aan staat dan is inderdaad het draadloze gedeelte van de router kapot

oke ik ga nu ff offline vanmiddag ga ik er weer even mee aan de slag. heb ook al iemand gemailt die er ook verstand van heeft en die komt hopelijk snel langs indien het nog niet opgelost is. zodra ik weet wat er aan de hand was laat k het weten;)

Hoi,

Het lijkt er inderdaad op dat het wireless gedeelte van de router niet meer werkt.
Je zou dit kunnen testen door de router te resetten.
Vlak naast de antenne zit de reset-button.
Je drukt hierin (met een paperclip bijvoorbeeld) gedurende 10 seconden terwijl er nog 'stroom' op de router staat.

De router wordt nu weer teruggezet naar de 'fabrieksinstellingen'.
Er is geen encryptie meer voor draadloze toegang (dus ook geen mogelijke belemmeringen om direct draadloos toegang te krijgen) en de toegangscodes tot de setup zijn weer 'standaard':
User: admin
Password: password

Bis!
Gezien de geschiedenis van 'uit-en-weer-aanzetten', denk ik dat mijn optie de beste is om erachter te komen of je router inderdaad niet goed functioneert.

Laatst bewerkt:
Bis!
Gezien de geschiedenis van 'uit-en-weer-aanzetten', denk ik dat mijn optie de beste is om erachter te komen of je router inderdaad niet goed functioneert.

Ik heb de handdoek in de ring gegooid. Vanavond komt er iemand langs die er verstand van heeft. Hopelijk kan hij het fixen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan