router lan poorten sluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

bvdw3000

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2015
Is het mogelijk om de fysieke lanpoorten afzonderlijk te sluiten softwarematig?

Dat model Draytek ben ik niet bekend mee heb wel even gekeken in een vergelijkbare Dratyek voor je maar kan de optie niet zo zien staan.

Waarom zou je de poorten helemaal willen afsluiten als ik vragen mag?

Met vriendelijke groet,

Ik heb een tv uitgang en internet uitgang op de router. de router staat in de meterkast ver van de woonkamer. Er is maar 1 kabel doorgetrokken. ik zou beide uitgangen op 1 kabel willen aansluiten om vervolgens de poorten softwarematig aan en uit te zetten zodat de signalen niet tegelijk op 1 kabel doorkomen.Anders moet ik steeds naar de meterkast om een kabel te verwisselen. Aangezirn de meterkast zich niet in de woning bevindt is dat niet zo praktisch.

Laatst bewerkt:
Uw verhaal is me niet helemaal duidelijk dus ik ga je vertellen hoe ik het opvat ;)

je hebt van de modem naar je woonkamer 1 kabel liggen.

in de meterkast staat je draytek,
Hierop zit een een poort voor internet en een poort voor tv.

omdat je in de woonkamer internet wilt gebruiken en tv moet je de kabel omprikken?

Je kan van 1 utp kabel ook 2 kabels maken! mischien is dat een oplossing?

een UTP kabel bestaat namelijk uit 8 aders voor werkend internet (slechts 100mbit) heb je 4 aders nodig.

Laat maar weten of ik het goed begrijp ;)

Groetjes

Dat klopt helemaal. U heeft het goed begrepen. Het is alleen dat ik de stroomkabel gebruik als doorvoer kanaal van meterkast naar woonkamer met behulp van powerline adapter. Deze kan ik helaas niet splitsen. En twee signalen door elkaar op stroomkabel gaat niet werken ben ik bang.

Ja maar dan wil je dus door de poorten uit te schakelen de poorten ruilen van functie bedoel je?

Door de poorten aan en uit te kunnen zetten kan ik bepalen welk signaal er door kan gaan en welke niet.
Dus wil ik kiezen tussen tv poort en internet poort.

Je hebt de modem van je provider gekregen?
dan denk ik dat als het al kan met het model modem dat je provider de optie heeft geblokkeerd.

Ik denk dat er een geen oplossing is voor je probleem

De modem is van de provider inderdaad. Wellicht dat ik aan de provider kan vragen of het mogelijk is.

Proberen kan altijd!

Helaas dat ik je niet kan helpen!

Vooral jammer dat je niet gewoon een kabel kan trekken dat is altijd de beste oplossing!
ook die homeplugs verpesten vaak de kwaliteit!

:evil:

Kabel trekken is helaas geen mogelijkheid. Maar de homeplug werkt bij mij ideaal. Ik heb eigenlijk geen signaal verlies, want via ethernetkabel heb ik de beloofde snelheid van provider.

Bedankt voor het meedenken!

Hai,

Rare vraag misschien, maar waarom je internet niet draadloos?

Door een poort uit te schakelen zorg ik er voor dat er maar 1 signaal door de kabel loopt en geen twee. Want ik wil de poorten beide op de stroomkabel zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan