Router linksys wrt54g

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sporto

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2006
Ik heb probeer contact te krijgen met mijn router voor draadloos internet, maar dat lukt niet:confused: . Met een ethernetkabel is er geen probleem ,maar bij draadloze netwerken krijg ik de volgende melding:

Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden

Het netwerk heeft de pc geen netwerkadres kunnen toewijzen

HELPMIJ, wat nu?

Je moet je draadloos netwerk adapter in het notebook ook zo configureren als je vaste netwerk kaart.
Dan ff kijken in de router (met vaste verbinding ) hoe daar het draadloos ingesteld staat Doe draadloze modus [ap]
draadlozenetwerkmodus [mixed] voor als je niet weet wat je adapter doet(B of G).
en je draadloze netwerk naam moet op je notebook hetzelfde zijn[SSID-eigennaam}
Draadloss SSID broadcast op "ON"zetten.
eventueel wat experimenteren met de instellingen draadloze modus en/of draadlozenetwerkmodus.
Bij beveiliging draadloos alles uit zetten zodat ieder willekeurige pcdraadloos verbinding kan maken.
Als dit lukt met je eigen pc dan de beveiliging opvoeren.
let op dat ieder mac-adres is toegestaan in mac-filter (daarna aanpassen aan die van je eigen notebook toestaan).

Hoe doe ik mijn draadloosnetwerkadapter dan configureren? Waar moet ik dat doen?

Start>instellingen>netwerkverbindingen

Rechtsklik op "draadloze netrwerkverbinding 1" of iets in die geest

Kies voor "draadloze netwerken weergeven"

Je krijgt nu een venster:
dnv1.jpg

Kies jouw verbinding, klim er één maal op en kies "verbinding maken"

Je krijgt nu een venster waarin gevraagt wordt om een beveiligingssleutel TENZIJ je je netwerk NIET beveiligt hebt. Vul je sleutel in die je, als je hem niet hebt, evt in je router kunt opzoeken

ik kom dus niet in mijn router door 192.168.1.1 in te typen, geen verbinding zegt hij dan..... Hoe kom ik in mijn router, heb wel lan, maar wan doet het niet. :( :( blijft melding geven dat er geen of een slechte verbinding is.....

ok,

kabel erin en start>uitvoeren cmd intypen en enteren

je ziet nu een "dos"venster. Typ ipconfig in en enter

Je ziet nu een aantal ipadressen waarvan één achter "standaard gateway" staat. Die typ je in in Internet Explorer of FireFox. Nu zou je in je router moeten komen.

Ok thanks is gelukt, het viel even tegen omdat in het router boekje steeds word gesproken over 192.168.1.1 en daarmee lukte het niet.

Nu het volgende probleem deze router komt van mijn vader, die heeft ooit een wachtwoord bedacht om in de router te komen, maar die weet hij niet meer, hoe kan ik nu toch in de router komen? Is dit nu geheel onmogelijk en kan ik hem weggooien? Met admin als wachtwoord lukt het ook al niet:(

Je zult hem moeten resetten en helemaal overnieuw beginnen. Is ff wat werk maar dan heb je ook wat.

Bijlagen

• reset.jpg
    reset.jpg
    15,6 KB · Weergaven: 178
En als je alles goed heb ingesteld maak je even een backup van je instellingen, dat doe je onder het kopje "Administration" en dan klik je op "Config Management" Mocht het nog een keer gebeuren heb je alles in no-time weer terug.

zelfde probleem

ik heb hetzelfde probleem als sporto. helaas. . .
maar mijn probleem is iets anders.
ik zit bij hetnet en we gebruiken deze router aangesloten op onze modem.
maar het probleem is nu als ik de standaard gateway intyp dan kom ik op mijn modem
en niet op mijn router al ben ik gewoon draadloos verbonden via de linksys

@3512805,

graag even een eigen topic aanmaken. Het is niet netjes in te breken in iemand zijn/haar topic. Daarbij is deze topic van 2006, dus niet actueel meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan