router linksys

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

ja ik ben er zeker van dat ik de linksys wrt54g wil hebben heeft inderdaag de 802.11g en gaat tot 100mbps (heb im misschien lang niet nodig 54mbps is eigenlijk zat) maar ik hoor over deze router zoveel goede dingen vandaar.

ik ben aan het kijken bij verglijkingen tussen 2 producten (toch even)

beide met access point, alleen snap ik 1 ding niet bij de ene staat achter "inhoud pakket" access point en bij de andere niet. maar het zijn beide een acces Point/router staat er? dan wordt hij toch meegeleverd neem ik aan dat zit toch in je router gebouwd?

MVG Tim

De linksys WRT54G is een router met ingebouwd accespoint. En welke is die andere dan?

Geplaatst door Sidi
De linksys WRT54G is een router met ingebouwd accespoint. En welke is die andere dan?

linksys WAP54g

en aan de sitecom WL143 heb ik denk ik niks daar zit geen accesspoint in volgens mij

MVG Tim

Je haalt nog twee dingen door elkaar, alle 802.11g gaan tot 54mbps, niet 100mbps.

Wel is het zo dat er een 10/100mbps aansluiting op zit, hierbij gaat het echter om de kabel aansluiting, niet om de draadloze verbindings snelheid.

Dit plaatje geeft een mooi overzicht.

Links het je de mogelijk draadlose verbindingen, allemaal 11g en dus tot maximaal 54mbps.
Rechts de kabel verbindingen die je ook hunt gebruiken met deze router en die werken dan op maximaal 100mbps (onderling).

Stel nu dat je gegevens wilt versturen van je laptop die draadloos verbondein is met de router naar een PC die een vaste kabel verbinding heeft zal de snelheid bepaals worden door de langzaamste verbining, in dit geval de draadloze .11g, dus max.54.

Zou je echter twee PC via een kabel met de router verbonden hebben kan dit, als de netwerkkaarten in je PC's dit ondersteunen, tot max.100.

Laatst bewerkt:
Zie mijn eerdere (aangepast) bericht.

Gewoon goed lezen;

De Linksys WRT54G router kan rechtstreeks op een aanwezige kabel en ADSL-modem worden aangesloten.
Via deze router is het mogelijk om een heel netwerk over dezelfde kabel of ADSL lijn tegelijkertijd toegang tot het Internet te geven.
De Linksys WRT54G serie beschikt over een aantal interessante mogelijkheden, waaronder een firewall, een draadloze 11 t/m 54 Mbps aansluitmogelijkheid voor PC welke met een compatibele draadloze kaart zijn uitgerust, een LAN switch.

P.s. je hebt het de hele tijd over je router, wat ga je aan je PC/laptop kant doen, of zit daar 802.11g al ingebouwd?

Laatst bewerkt:
Misschien vind je een afbeelding van mijn netwerk interessant. Die representeert zo ongeveer wat jij, denk ik, ook wilt.

Toelichting: de on-onderbroken lijnen zijn de 100 mbps verbindingen; kabel (cat5) dus. En de onderbroken verbinding is de 802.11g ofwel de draadloze verbinding. (54mbps)

De blauwe lijn is de internetverbinding en de groene is een uplink naar een switch. Vergeet die groene lijn meer even anders wordt het onduidelijk! (Is namelijk niet relevant)

Overigens heeft de laptop zowel een draadloze netwerkkaart maar ook nog een ingebouwde 100 mbps LAN aansluiting. Die draadloze verbinding is voor dat ene bestandje meer dan goed genoeg en voor internet altijd goed genoeg. Wil ik toch 's wat sneller bestanden van een pc naar de laptop pompen dan sluit ik 'm gewoon even aan met een kabeltje. (Gebeurt praktisch nooit..)

Klik hier voor mijn netwerk.

Laatst bewerkt:
Oke

en een cat 5 kabel is een gewonden netwerkkabel toch standaard kabels!

en ik heb al een 802.11g kaartje voor in me laptop!

MVG Tim

Laatst bewerkt:
Kabel kan nog veel sneller, echter de netwerkkaarten 10/100 kunnen niet mee aan... Normaal gesproken werkt je met kabel (cat5) op 100mbps.

Je hebt tegenwoordig ook al 1 gigabyte netwerkkaarten, dus 1000mbps.
Deze bijvoorbeeld, maar incombinatie met een draadloos systeem heb je daar eigenlijk niets aan.

Cat5 is ook een standaard, er zijn echter wel verschillende kwaliteiten. Hoe groter de afstand van de router hoe beter (van kwaliteit) de kabel moet zijn om het signaal zonder snelheids verlies door te kunnen geven.
Verder heb je nog twee type kabels, één op een PC direct met een andere PC te verbinden z.g. cross-over en één om PC's via een router of hub met elkaar te verbonden.

Nog een aardige site om te bezoeken als je met de installatie begint.

Laatst bewerkt:
Hoi,

maar ik heb ADSL geen kabel.

maar het is toch hoe korter de kabel hoe beter!

MVG Tim

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Withaar
Kabel kan nog veel sneller, echter de netwerkkaarten 10/100 kunnen niet mee aan... Normaal gesproken werkt je met kabel (cat5) op 100mbps.

Withaar bedoelt hiermee de cat5 kabels. De verbindingen die na de router komen. Daarmee wordt dus niet de internetverbinding, hetzij ADSL hetzij Kabel bedoeld ;) In het overzicht van mijn netwerk zijn dat de rode on-onderbroken lijnen.

Hoe korter, hoe beter. Ja, in principe wel maar of die kabel nou 10 of 20 meter is, zul jij niet echt merken. Nou weet ik niet hoe groot jouw huis is maar zolang je niet meer dan 100 meter hoeft te overbruggen hoef je je daar geen zorgen over te maken.

Geplaatst door Withaar
Je haalt nog twee dingen door elkaar, alle 802.11g gaan tot 54mbps, niet 100mbps.

Wel is het zo dat er een 10/100mbps aansluiting op zit, hierbij gaat het echter om de kabel aansluiting, niet om de draadloze verbindings snelheid.

Dit plaatje geeft een mooi overzicht.

Links het je de mogelijk draadlose verbindingen, allemaal 11g en dus tot maximaal 54mbps.
Rechts de kabel verbindingen die je ook hunt gebruiken met deze router en die werken dan op maximaal 100mbps (onderling).

Stel nu dat je gegevens wilt versturen van je laptop die draadloos verbondein is met de router naar een PC die een vaste kabel verbinding heeft zal de snelheid bepaals worden door de langzaamste verbining, in dit geval de draadloze .11g, dus max.54.

Zou je echter twee PC via een kabel met de router verbonden hebben kan dit, als de netwerkkaarten in je PC's dit ondersteunen, tot max.100.

Hoi

ik heb een 100mbps kaart in mijn computer zitten
dus dan kan ik toch beter de linksys WRT54g kopen
omdat de doorverbindsnelheid daar ook 100mbps is

doorverbindsnelheid is toch niet alleen bestanden delen maar ook op het internet gaan

Kijk ander nog even hier, en klik op volledige specificaties.

IN DE VOLGENDE 2 STUKJES HEB IK HET OVER VASTE VERBINDINGEN

en als ik een 100mbps kaart in mijn computer heb zitten heeft het geen zin op een router te kopen die 108mbps kan versturen/ontvangen want ik al er maar 100 ontvangen/versturen

en als ik een 100mbps kaart in me pc heb zitten en me router kan maar 60mbps ontvangen/versturen dan gooi ik er eigenlijk ook 40 weg

klopt dit nu wat ik zeg?:D

Laatst bewerkt:
- Ja.
- Ja voor data (tussen pc's) en voor internet, maar bij internet bepaalt je aansluiting de snelheid die ligt zelfs bij de snelste verbinding maar op 10mbps.
* Hoe snel is jou internet verbinding? Als je niet meer dan 50 euro per maand betaalt vermoedelijk minder dan 4mbps.
- 10/100 netwerkkaarten werken op (maximaal)11/108mbps. Voor het gemak worden deze getallen afgerond.
- Weggooien? Als je internet verbinding op 4mbps zou werken komt het signaal zo snel binnen!
- Bij de dataoverdracht tussen PC's in je eigen huis (op je eigen netwerk), heb je wel voordeel van de snellere verbinding.

Dus is dit allemaal zinvol?
- Als je maar één PC of laptop hebt en de router alleen maar gebuikt voor een verbinding met internet.
Nee als het om snelheid gaat, je modem is 5 to 20x sneller dan je internet verbinding en die wordt door een snelle router niet sneller, ja als je geen kabels door je huis wil trekken, want handig; geen kabels.
- Als je meerder PC's hebt, ja, maar draadloos zijn ze dan op maximaal 54mbps met elkaar verbonden met met een Cat5 kabel aansluiting op 108mbps (met een 10/100 netwerk kaart in beide PC's).

N.b. waar komt je 60mbps van jou nu opeens vandaan, of begin je nu zelf voor het gemak ook al af te ronden?

P.s. Let op overal staat maximaal of tot ... snelheid, in alle gevallen zal dit in de practijk langzamer zijn.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Withaar
- Ja.
- Ja voor data (tussen pc's) en voor internet, maar bij internet bepaalt je aansluiting de snelheid die ligt zelfs bij de snelste verbinding maar op 10mbps.
* Hoe snel is jou internet verbinding? Als je niet meer dan 50 euro per maand betaalt vermoedelijk minder dan 4mbps.
- 10/100 netwerkkaarten werken op (maximaal)11/108mbps. Voor het gemak worden deze getallen afgerond.
- Weggooien? Als je internet verbinding op 4mbps zou werken komt het signaal zo snel binnen!
- Bij de dataoverdracht tussen PC's in je eigenhuis (op je eigen netwerk), heb je wel voordeel van de snellere verbinding.

Dus is dit allemaal zinvol?
- Als je maar één PC of laptop hebt en de router alleen maar gebuikt voor een verbinding met internet.
Nee als het om snelheid gaat, ja als je geen kabels door je huis wil trekken.
- Als je meerder PC's hebt, ja, maar draadloos zijn ze dan op maximaal 54mbps met elkaar verbonden met met een Cat5 kabel aansluiting op 108mbps (met een 10/100 netwerk kaart in beide PC's).

N.b. waar komt je 60mbps van jou nu opeens vandaan, of begin je nu zelf voor het gemak ook al af te ronden?

60mbps had ik als voorbeeld genomen van als je router snelheid 60mbps (met snoer) was en je internet 100mbps dat je er dan 40 zal missen

maar het is zo wij hebben de planet comfort 3200kbit dus 3.2mbps :D als ik goed reken

maar ja ik wil vaak een update maken op een andere computer en bestanden kunnen delen

dus dan zal het wel lekker zijn

als ik dat nou niet had en alle computers zaten op kabel had ik gewoon een router genomen die met kabel ook maar 54mbps aan kan scheeld ook in de centen

Laatst bewerkt:
Je laatste zin begrijp in niet helemaal; 'me kabel ook 54mbps genomen'.

En als je maar één keer in de week een backup maakt wat is dan het probleem als je ipv bijvoorbeeld 20 minuten, 40 minuten zou moeten wachten, zo iets plan je zo wie zo 's avonds lijkt me, echt vervelend wordt dat pas als je dat 1 of 2x per dag moet doen.

bericht aangepast!

ja het maak misschien dan niks uit , maar ze zijn beide even duur bijna.

Tim

Je hamert nogal op de maximale snelheid die je absloluut wilt halen volgens de specificaties van de hardware. Het is al opgemerkt dat je de maximale snelheid van je hardware toch nooit haalt. Mij lijkt dat je zou moeten kopen wat momenteel de standaard is. Zit je altijd goed maar ga voor kwaliteit. Kijk, mijn auto heb ik nog nooit sneller laten rijden dan 170. Harder kan ie gewoon niet. En wettelijk mag ik ook maar 120. Dat wil dus niet zeggen dat ik 50 kilometers weggooi. Ik hou er gewoon rekening mee met hoe laat ik van huis ga enzovoort. Beetje vreemd voorbeeld misschien maar de snelheid van je netwerk hangt maar voor een deel af van de hardware. Veel voordeel kun je halen uit het fine-tunen van de instellingen. Software dus.

Geplaatst door Sidi
Je hamert nogal op de maximale snelheid die je absloluut wilt halen volgens de specificaties van de hardware. Het is al opgemerkt dat je de maximale snelheid van je hardware toch nooit haalt. Mij lijkt dat je zou moeten kopen wat momenteel de standaard is. Zit je altijd goed maar ga voor kwaliteit. Kijk, mijn auto heb ik nog nooit sneller laten rijden dan 170. Harder kan ie gewoon niet. En wettelijk mag ik ook maar 120. Dat wil dus niet zeggen dat ik 50 kilometers weggooi. Ik hou er gewoon rekening mee met hoe laat ik van huis ga enzovoort. Beetje vreemd voorbeeld misschien maar de snelheid van je netwerk hangt maar voor een deel af van de hardware. Veel voordeel kun je halen uit het fine-tunen van de instellingen. Software dus.

Hoi,

dat snap ik maar ik wil binnenkort ook veel gaan gamen tegen me broertje enz. en dan is het wel lekker als het binnenhuis wel lekker vlot werkt

ja ik snap dat ik toch nooit voor internet de 100mbps of 54mbps haal omdat internet er toch maar 4 heeft

MVG Tim

Hallo

na lang gekeken te hebben en drukte (op school) wil ik een router gaan bestellen met 54mbps omdat je straks adsl 2 krijg

maar ik wil alleen een router die bestanden deel internet en draadloos werk

dan is de wrt54g van linksys toch goed
de Wap is toch alleen een accesspoint zelf
en de Wag is toch modem en alles in een

ik heb geen zin om veel overhoop te halen dus ik wil geen router en modem in een.

wie kan me even verder helpen

Die 54mbps is voor je interne netwerk en heeft niks te maken met adsl/kabel want daar heb je de 10/100 wan poort voor.

Zoals ik alle verhalen lees kun je dan het best een router nemen zonder modem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan