Router loopt vol?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scighera

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 apr 2008
Hallo,

Dit is mijn eerste keer op het forum en ik had een vraagje voor jullie.

Wij hebben een Zyxel Prestige 650H router en internet van Telfort. We zitten met 3 computers op het netwerk (2x met XP, 1x Vista). Als we met meerdere op het internet bezig zijn, kunnen we na een tijdje (tussen een half uur en 2 uur) geen nieuwe internetpagina's meer openen. Als je dan op een nieuwe pagina klikt, gaat hij hem eerst opzoeken en na een paar seconden krijg je de foutmelding dat de pagina niet gevonden is. Als we de router dan resetten kunnen we weer wel op internet. Ik heb gehoord dat dit kan komen doordat de router volloopt en hoe kun je dit oplossen?

Alvast bedankt, ik hoop op een oplossing!

Ja, maar deze staan niet vaak aan en het probleem gebeurt ook gewoon als ze uit staat.

Misschien heb je te weinig bandbreedte =
Welk abbo heb je en zijn er ook problemen met 2 computers aan ?

Het duurt wel een stuk langer voordat hij vastloopt met 1 pc, met 2 al wat sneller, en bij 3 pc's al na een paar minuten.
Abonnement is ADSL (20mb) van Telfort.

Ik zou de pc's toch nog eens even goed controleren of ze spyware en virus vrij zijn.Dan kijken of niet iemand een zware applicatie gebruikt qua bandbreedte en als dat ook allemaal klopt in de logfile van je modem kijken op het moment dat je computer vast loopt op een pagina.Kijk anders eens of je andere modem er aan kunt gangen of dat er een firmwareupdate beschikbaar is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan