Router mèt of zonder modem

• Onderwerp starter Onderwerp starter ericg
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ericg

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2005
Ik heb van Online een Livebox. Mijn desk-pc is hierop met een adsl-kabel aangesloten en dit wil ik ook zo houden.
Nu wil ik een laptop kopen en deze met een router draadloos verbinden, dus alleen die ene laptop.
Moet ik nu een router mèt of zonder ingebouwde modem aanschaffen ?.

ZOnder.

JE kan een ethernet kabel vanuit uw Livebox naar de nieuwe router leggen en dan heb je draadloos internet.

Koop een router ZONDER ingebouwde modem.
De Livebox kun je aan de router koppelen op de WAN-ingang en aan de router kun je weer de rest koppelen, al dan niet draadloos.
Ik raad je wel aan om gebruik te maken van de ip-reeks 10.1.1.xxx i.p.v. 10.0.0.xxx of 192.168.1.xxx i.p.v. 192.168.0.xxx omdat veel apparatuur niet om kan gaan met de 0 (nul).
Ik heb al diverse klachten gehad dat de appratuur niet goed kon verbinden met de router of dat de verbinding "zomaar" wegviel. Veelal zijn deze verholpen door de 0 (nul) te vervangen door `n 1 (een).

Wanneer ik dat doe, blijft mijn desk-pc zonder draadloze verbinding, want dat wil ik perse.
Sorry, ik ben maar een leek.

Ja, je moet niks veranderen aan je desktop. Er komt enkel een router bij die een draadloos signaal uitzendt.

Je hebt meerdere uitgangen aan je huidige modem/router? Dus geen probleem.

Bij het online modem heb je niet per se een router nodig,omdat er al een dhcp server ingebouwd zit.
Met een simpele switch zou je ook al verschillende pc's aan kunnen sluiten.
Of met een access point.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan