router maakt geen IP adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

P@sbeer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 nov 2001
kennis van mij met het volgende probleem,

hij ging de comp formateren, nadien doet de router het niet zoals ie het voor heen deed

onderstaande was zijn info, via mail

1) backup gemaakt(geen image)
2) Geformateerd de hap
3) XP en service pack 2 geinstalleerd. Alles doet het behalve bij de usb printers loopt de zaak vast. Totaal bevroren.
4) BIOS update gedaan geen soelaas
5) Opnieuw geformateerd
6) Windows + SP1 geinstalleerd
7) Alles doet het, alleen mijn draadloos Sitecommetje krijgt geen IP adres van de router. Overigens verstrekt de router wel aan alle andere pc's een IP adres.
8) Ik ben nu voor de derde keer aan het formateren en heb mijn TV kaart er uit gesloopt. en maar weer wachten.

Oke dan wachten wij ook nog even hoe het verder gaat.
Als alles er weer opstaat dan horen we het wel weer.
Na het formatteren en andere zaken kunnen er wel weer andere problemen te voorschijn komen.

Heb je de software van sitecom gebruikt ?
zoja zet dan de draadlose verbindings software van win xp uit!

zonee probeer het met de software en zonder de winxp draadlose besturing

Installatie via Sitecom Software helpt helaas ook niet.

Het vreemde is het volgende.
Installatie gaat ok. De connectie met de router is uitstekend ( Speedtouch570) De router verstrekt echter geen IP adres. Het ligt echter niet aan de router volgens mij want ik heb ook 2 laptop gereset en die krijgen wel gewoon een IP adres. Ook handmatig instellen van IP/DNS helpt niet.

groet

Johan

Frieslan boppe was het toch ?

Ik begrijp je verhaal niet helemaal.Werk je met een Speedtouch 570 icm met een sitecom draadloze netwerkkaart ?
Hoe heb je de configuratie gedaan met de Speedtouch 570 ?

Fryslan Boppe

Ik heb de sitecom ( Wireless USB network adaptor)
De configuratie van de SpeedTouch 570 ISDN Router werkt al 2 jaar. Dit in combinatie met 2 laptops, een wireless printerserver en de PC waarop sitecom is geinstalleerd. De Router accepteerd het MAC adress van de Sitecom. Dit heb ik gedaan op een van de laptops dmv de registration buttom]n Dus herkenning is er. De Sitecom geeft een uitstekende connectie maar heeft dat met het verkeerde IP Adres. Hierdoor is hij op dit moment dus onbruikbaar. Ik heb inmiddels een kneus van Sitecom aan de lijn gehad en die wist mij te vertellen dat ik maar nieuwe drivers moest installeren ( dat na 45minuten in de wacht te hebben gestaan)

Wacht maar met reageren.
Ik heb de USB adapter zojuist geprobeert op een laptop en helaas hetzelfde resultaat. Ik heb net een nieuwe adapter gekocht en ga deze proberen. Ik hou jullie op de hoogte

Johan

Opgelost. Nieuwe wireless geinstalleerd.

groet en dank voor de moeite

Johan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan