Router met dynamisch adres werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sensite

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2003
Berichten
14
Ik heb een Linksys etherfast cable/dsl router gekocht. Deze heb ik aangesloten op kabelinternet van @HOME. Nu krijg ik de router echter niet draaiende met een dynamisch ip-adres. Met een statisch ip-adres kom ik wel op internet, maar dat mag niet van @HOME. De router krijgt dynamisch wel een ip-adres toegewezen, dat zie ik bij de status, maar vanuit geen enkele PC kom ik op internet. De hulp op internet bij Linksys heeft wel tips, maar geen oplossing geboden. Ik heb al 4 dagen vanalles geprobeerd en niets lukt!
Heeft iemand hier ervaring mee en een oplossing hiervoor?

Alvast bedankt voor de moeite.

Erwin
 
Hoe heb je je clients geconfigureerd qua netwerk? Een statisch of dynamisch ipadres?

Als je je router op dynamisch zet wat voor ipadres krijgen je clients?
 
Dynamisch ip-adres router

De clients hebben een vast ip-adres. De router 192.168.1.1 en de clients 192.168.1.2 etc. . Ik heb het ook met toegewezen ip-adressen door de router geprobeerd. Dan krijgen de clients 192.168.1.100 en verder. Maar in geen van de gevallen kom ik op het internet. Nu werk ik tijdelijk vie de telefoonlijn, maar dat is maar een noodoplossing. Met een vast ip-adres van @home is het altijd goed gegaan, maar dat mocht niet meer. En met een dybamisch ip-adres lukt het gewoon niet. Zwaar balen dus.
 
Heb je de kabel van de modem wel in de goede poort zitten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan