router met kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

bvanenk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
Beste Leden,

Op dit moment bezit een bedrijf meerdere routers, switches en andere netwerk dingentjes.

Ik wil dit alles graag terug dringen tot 1 goede router met switch.

Wat de router in ieder geval moet kunnen is 1000mb snelheid (gigabit), port forwarding en ip reservation.

Draadloos is niet nodig. (mag eventueel wel natuurlijk...)

Het liefst in een 19 inch model zodat ik hem in een rack kan plaatsen.

Heeft een van jullie goede suggesties?

Graag jullie reacties.

Alvast bedankt!

Als ik al hoor hoe je de termen door elkaar gebruikt, dan heb ik maar 1 kort advies. Blijf er af en laat er een professional naar kijken. IT is tegenwoordig dermate belangrijk voor een bedrijf, dat je met 1 stommiteit letterlijk het einde van een bedrijf kan veroorzaken.

Mocht je toch eigenwijs willen zijn, verdiep je dan maar in de firewalls van fortigate, switches van 3com of linksys.

@Haaren101, dat snap ik ook wel. Maar het feit dat deze jongen het netwerk gaat aanpakken laat niet zien dat we te maken hebben met een organisatie met een megabudget en inzicht in IT. Anders stond deze vraag hier niet eens. Cisco en Avaya kun je dan ook wel vergeten.

Bedankt voor jullie positieve reacties :)

Die termen die ik gebruik zitten daadwerkelijk ook allemaal in 1 netwerk! Zou ik het anders hier vermelden?

Er zijn daar diverse ethernet pluggen. Als ik die stuk voor stuk af ga kom ik uiteindelijk 7 verschillende range ip adressen tegen. Beetje overdreven lijkt me...

Helemaal ze nu graag een gedeelde netwerkprinter willen gaan gebruiken.

Maar uiteindelijk is mijn vraag nog niet (helemaal) beantwoord.

Uiteindelijk zijn Cisco en Avaya leuke merk namen. Maar dat beantwoord mijn vraag totaal niet. Heb je daarbij een type nummer of een naam?

Als je dan zo "uit de hoogte" moet doen vermeld dan informatie waarom gevraagd wordt. Niet een bla bla verhaal waar je niks aan heb.

Ben benieuwd waar je mee komt...

Kijk hier eerst eens zodat je weet wat er te koop is; of hier

Dat geeft in ieder geval een beeld van wat er kan en wat er te koop is. We kunnen hier geen kant en klare oplossingen geven. Daar hebben we veel te weinig informatie voor. Je zelf wat meer eerst verdiepen in netwerk technieken kan wellicht ook geen kwaad.

Ron

Sorry als het uit de hoogte klinkt en normaliter help ik graag. Maar in dit geval denk ik toch op de eerste plaats even aan het bedrijf. Van de week was hier nog iemand op het forum die even een database van het werk had bijgewerkt. Ik werk aan dit soort netwerken en weet inmiddels hoe groot de risico's voor een bedrijf kunnen zijn.

Daarnaast kunnen we, zonder veel uitgebreidere informatie dan dit, niets voor je betekenen. Als ik het zo hoor is minimaal een inventarisatie op lokatie nodig om een goed beeld te krijgen van de huidige en toekomstige situatie. Sorry, maar dat valt voor mij buiten de scope van gratis hulp op dit forum.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan