Router met kuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Math Bovens

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2003
Berichten
23
De laatste tijd vertoont mijn wireles router kuren als ik mijn computer aanzet start mijn modem en router ook netjes op.
Router is verbonden met kabel aan netwerkkaart aan mijn pc wireless gedeelte is voor laptop
Ik kan dan netjes mijn mail binnen halen niets aan de hand gaat ook prima.
Maar als ik daarna het internet op wil is het einde oefening krijg gewoon geen verbinding.
Als ik die router nu uitschakel en weer inschakel doet hij het meestal weer of ik moet dat ding een dreun verkopen en dan doet hij het ook weer.
Soms heb ik er een week geen last van en dan heb ik er elke dag last van.
Kabels e.d heb ik al gewisseld.
Kan iemand mij een tip geven wat hier aan de hand is of is mijn router aan het afsterven heel langzaam.
 
Hoi,

Het is vrij onduidelijk, wat je nu precies doet:
Staan je modem en router uit, totdat je je pc aanzet?
 
Je router al een keer geupdate met nieuwe firmware, het kan zijn dat je met een oude firmware draait die problemen geeft.
 
ja mijn modem en router staan gewoon uit en als ik mijn pc start starten modem en router ook gewoon op.
Een firmware heb ik ook al gedaan maar dat bracht niet het gewenste effect.
Ik ben sterk aan het denken dat het aan de contacten van de router kan liggen want als ik wat rommel met de stekker doet hij het goed omdat de router het niet altijd doet.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ja, het lijkt toch in de 'hardware' te zitten.
Aardig voorbeeld: ik heb al een jaar of drie een wireless Tornado router. Een maand of wat geleden wilde hij niet meer 'opstarten' wanneer ik hem een tijdje uit had gezet.
Niet alleen geen verbinding, maar ook aan de controlelampjes was goed te zien dat hij niet door z'n 'boot' heenkwam.
Stond op het punt 'm maar in de container te fl...., maar had nog een andere voeding liggen ........ en dat bleek de oorzaak. Kennelijk gaf de oorspronkelijke niet meer voldoende spanning af.
Sindsdien werkt het geval weer prima!
 
Nou de voeding heb ik gecontroleert maar deze is prima wat er op aangegeven staat geeft hij ook af.
Het is volgens mij de aansluiting op de router en wat ik nog niet geprobeert heb is hem aansluiten op een andere poort heb 4 aansluitingen dat heb ik net gedaan ben eens benieuwd of dit beter is.
Ik vind het zo vreemd ik kan mijn mail gewoon binnen halen maar als er foto's e.d in staan zodat hij die op het internet moet ophalen is het einde na een behandeling doe hij het weer dat vind ik zo raar.
 
Hoi,

Het was ook maar een voorbeeld.
Nog één: wanneer gelijktijdig zowel modem, router áls computer worden opgestart bestaat de kans dat de connectie tussen e.e.a. niet goed tot stand komt.
In de regel adviseer ik altijd:
1. éérst het modem aan en wachten tot die geheel online is
2. dán de router en .... juist.
3. tenslotte de pc of notebook.

Vandaar mijn eerste reactie .......
Probeer eens in deze volgorde en kijk, of het dan wél gelijk 'goed' gaat. Dan zit'm de oorzaak w.s. in het tegelijk aanzetten van alle componenten voor je verbinding.

Is je wireless verbinding voldoende afgeschermd of kan er iemand uit je buurt 'meehengelen'.

V.
 
Deze handeling doe ik jaren dus dan moet ik het eerder gemerkt hebben dit fenomeen is iets van de laatste tijd.

Nu kan ik me wel voorstellen dat de nieuwere modems/routers die op het moment te koop zijn een sterker signaal afgeven.
Ik heb wel een wireless router maar ik maak er zelf geen gebruik van ik ben gewoon verbonden met kabel dat wireles gedeelte gebruikt zoonlief op zijn pc.

Die mogelijkheid heb ik nog niet geprobeert maar in feite moet dit niks uitmaken naar mijn mening gaat modem buitenom de computer toch eerst contact maken met de centrale en als het opgegeven password klopt staat de verbinding gewoon met de centrale en heeft op dat de moment de computer eigenlijk nog niet zo'n grote invloed hierop volgens de mensen van KPN.
 
Hoi,

Nou, dan doe je toch wat je goeddunkt.
Mijn vraag was alleen maar: probeer het uit ......
En zodra je een draadloze router gebruikt (en dat doe je, althans je zoon .... hè hè :( ) moet je die ook beveiligen tegen gebruik door anderen ... tenzij je in the middle of nowhere woont natuurlijk.
Waarom schakel je overigens steeds je modem en router uit ...... bang voor misbruik ?????
Temeer: beveiligen dus; kan je dat gedeelte 'gewoon' aan laten staan.

Succes verder maar.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan