router modem aansluiten wat is de beste manier ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vipertronic

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
Berichten
842
situatie is als volgt :
vanuit de meterkast (beg grond) loopt er een telefoonkabel naar de 1e verd. en daar is het modem aangesloten en staat naast de pc. dus vanaf aansluitpunt (beneden)naar modem/router (boven) is ongeveer 25 meter kabel. met kpn veel last van wachten op sites e.d. pc is nieuw geinstalleerd en virusvrij.
nu is mijn vraag als ik het modem/router in de meterkast zet heb ik dan een snellere verbinding als ik een netwerkkabel trek vanaf modem beneden naar pc boven. ? en als ik de meterkast dicht doe hoe zit het dan met de draadloze verbinding naar de laptop omdat de antenne van modem/router in de kast zit heeft deze dan weinig bereik ?
gaat dit wel werken of kan ik beter de oude situatie aanhouden.
 
Een modem werkt het snelst, als je hem zo dicht mogelijk plaatst bij het punt waar je telefoonleiding binnenkomt.
Je kunt inderdaad beter een utp kabel naar boven trekken, dat maakt 100% een wezenlijk verschil.

Een beetje goede modem/router blijft normaliter zijn verbinding houden, al is het wel afhankelijk van de afstand tot je draadloze toestellen.
Maar daar zijn ook oplossingen voor bv. in de vorm van een omnidirectionale antenne. Om te wisselen (indien mogelijk) met diegene op je modem/router.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan