router//modem//poorten vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

ijskastmagneet

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2003
Beste mensen,
Ik heb een router met firewall erin (edimax router).
Maar ik heb er een aantal vraagjes over.
1) volgens mij staat ook mijn windows (software) firewall aan hoe zet ik die uit.

2) door de router kan ik geen servers runnen omdat dan anderen niet met mijn computer kunnen connecten of ze mijn server niet kunnen zien kan ik daarvoor een aantal poorten open zetten maar wel de router er gewoon oplaten staat of kan ik desnoods (maar liever een paar poorten open zetten) de hardware firewall in de router uitzetten maar wel dezelfde router gewoon houden?

ik stel alle hulp erg opprijs

alvast bedankt,
ijskastmagneet

in XP eigenschappen van lan verbinding 3de tabblad en daar firewall uitzetten

Allereerst wil ik je even aanraden om de windows firewall aan te laten staan, of nog beter een goede firewall op je pc te installeren, zoals bv Zonealamr (gratis) of NIS of Balck-ice defender (Niet gratis)

Het probleem wat je hebt heeft te maken met portforwarding (Ook wel port mapping, NAPT of Virtual server genoemd)
In een edimax heet het geloof ik virtual server.

Wat je moet doen is de externe poort routen naar een interne poort op een bepaalde pc.
Dus bij inbound vul je het ipadres in van de pc waar het signaal heen moet en bij inbound port (oid) vul je de poort in waar het om gaat, ftp bv poort 21 Http poort 80

Typ bij help en ondersteuning even firewall in.
Daar kun je het hele verhaal vinden.

Van Schagen, ik wilde wel eens controleren of mijn XP firewall nog uitstaat maar ik heb geen 3e tabblad :8-0:

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Elisa
Typ bij help en ondersteuning even firewall in.
Daar kun je het hele verhaal vinden.

Van Schagen, ik wilde wel eens controleren of mijn XP firewall nog uitstaat maar ik heb geen 3e tabblad :8-0:
dan zo klik rechts op internet verbinding en kies eigenschappen,tabblad geavanceerd en zet de checkbox voor: "mijn computer en net werk beveiligen door toegang vanaf het internet beperken of blokkeren." uit zetten
zo beter??

Status van Lan heeft bij mij alleen Algemeen en Ondersteuning als tabbladen.

Ik ben zelf ook verbaasd want ik heb meerdere keren dat vinkje weggehaald.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan