router modem probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

asbas

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2004
Ik heb een Sitecom N300 router gekocht en die aangesloten op mijn modem (speedtouch)
in mijn computer een wireless USB adapter.
De verbinding is uitstekend en de adapter werk goed (staat rechts onderin de taakbalk)
Ik kan echter niet op het internet.
Komt dat doordat de router het modem niet kan vinden of andersom ??

Hoe los ik dat op ?

Computer(s) uit
Router uit, stroom er ook af
Modem uit, stroom er ook af
Even wachten
Stroom weer op modem, modem aan, helemaal laten opstarten
Stroom weer op router, router aan, helemaal laten opstarten
Computer(s) weer aan

probeer het nu nog eens....

Dat kan makkelijk: De speedtouch is ook een router
Het kan dus zijn dat de Sitecom en de speedtouch allebei aan de thuisnetwerk-kant dezelfde ip-reeks gebruiken.
Wat je eens moet proberen is het LAN ip-adres van de Sitecom te wijzigen.
Ga naar de 'website' van de Sitecom (zie handleiding).
Stel dat het LAN ip-adres van de Sitecom nu is ingesteld als: 192.168.0.1
Verander het dan, zodat het wordt: 192.168.2.1
Het gaat dus om het deel na de tweede '.', dáár moet je wat wijzigen. Alles na de derde '.' kun je gewoon laten staan.
De pc zal dan de verbinding verliezen. Herstart de pc, en kijk daarna of je de sitecom op zijn nieuwe ip-adres kunt bereiken vanuit je browser.
Is dat het geval, kijk dan ook meteen of Internet werkt.

PS: Ik weet nu niet welke Sitecom je precies hebt, vandaar dat ik hierboven wat heb moeten 'gokken'. De échte typeaanduiding begint met een WL, zoals WL-322 etc.

Succes,

Tijs.

Het is trouwens een WL-351 en een speedtouch modem 510

Ok, de Speedtouch 510 gebruikt aan de thuisnetwerk-kant de 10.x.x.x ip-reeks, en de WL-351 gebruikt (standaard) 192.168.0.x ip-reeks.
Het omzetten van de WL-351 naar de 192.168.2.x ip-reeks gaat dan niet helpen (het kan ook geen kwaad, je moet alleen onthouden dat het ip-adres van de router nu 192.168.2.1 is geworden ipv. 192.168.0.1).

Ok, wat zijn de opties nu:
1. Check of de Sitecom wel met de Speedtouch verbonden is vanaf de Modem aansluiting achterop de Sitecom. Als dat niet het geval is, dan gaat het niet werken!
2. Zodra 1. gecheckt is, ga in de 'website' van de Sitecom (nu dus via http://192.168.2.1) en kijk na of er een ip-adres is toegekend op de Modem-poort (zie 1.). Kijk daarvoor in 'hoofdtabblad' Status en daar dan het tabblad Internet Status.
Daar moet staan:
Attain IP Protocol: Dynamic IP address
IP Address: een 10.x.x.x ip-adres, bijv. 10.0.0.1

Is dat het geval, dan is er aan de Sitecom-kant niets mis, en dan liggen de problemen bij de Speedtouch, vrees ik.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan