router-modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

hierenik

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2006
Hallo,
ik ben een newbe op dit vlak.

als je zelf een router gebruikt en de pc waarover je wil beschikken een gewone modem heeft,
dan is een vast IP adres op de remote pc genoeg om er op te geraken?

Ik wil namelijk op mijn pc thuis geraken terwijl ik op kot zit.
Ik weet niet goed hoe alles in zijn werk gaat maar stap voor stap leer ik het wel.

Als ik het goed begrijp dien ik "vnc" op de pc thuis te zetten. Daar steek ik dan een vast IP adres op (hoe dat moet zoek ik wel nog uit) en vervolgens kan ik mijn pc daar beheren?

alle hulp is welkom
:p

en by the way,
zoals ik hier al las komt er zo een icoontje onderaan het scherm dat aanduidt dat VNC op MIJN pc actief is. Is er een mogelijkheid om bij het opstarten en tijdens het gebruik geen mogelijkheid dat het niet gemerkt wordt? Er wordt misbruik gemaakt daar en ik wil eens weten wie... niemand weet van iets... en dat zou me mogelijkheid geven ze op heterdaad te betrappen.
Als ze zien dat ik meekijk e.d. dan doen ze uiteraard niets verkeerd.
ze zijn ook ni dom
;)

Om het icoontje in de system tray te verstoppen:
met de register editor de volgende key aanmaken:
HKLM\SOFTWARE\ORL\WinVNC3\DisableTrayIcon DWORD "1"

hier vind je een goede handleiding voor de instellingen van realvnc.:)

die tip voor het icoontje is van winvnc, niet realvnc zie ik net. ik zoek even verder :)

het hoeft niet van VNC te zijn hoor. Als het gemakkelijker is met een ander programmaatje hoor ik het graag. Enigste voorwaarden: ik moet mijn pc kunnen beheren, volledig cloak, in een verder stadium zou ik het omgekeerde ook willen (dat ik thuis op mijn pc hier kan, maar is nu nog ni aan de orde)

Laatst bewerkt:
Die ene link was een handleiding die naar mijn idee redelijk eenvoudig is, maar ja dat kan ik mis hebben. Ik weet niet hoe je een icoontje van eender welk vnc programma op een eenvoudige manier moet verwijderen, maar misschien weet een ander dat?

ok, maar op de pc thuis moet ik enkel de server en niet de viewer installeren,
hier de viewer?

dat is dan dat,

vervolgens: een vast IP op de modem (ik kan niet altijd vragen dat ze het ip adres opsturen...)

en dan is het klaar?

Ik ben wat bang dat ik vanalles ga zitten foefelen dat ik dan de internetconnectie volledig kwijt ben

Laatst bewerkt:
Een gewoon modem als in inbelmodem (56k)?

Die krijgt elke keer een ander ipadres

tja, een bakske...
thomson speedtouch 510 of zo

Laatst bewerkt:
is niet inbel. constant verbinding en telefoon erbij. werken tegelijk

niemand die mij kan helpen? er staat een beloning op... laat ons zeggen 15 euro?

Ik durf niet te zeggen of het met vnc kan wat jij wil. Wellicht kan er een register sleutel gemaakt worden die vnc onzichtbaar maakt (is altijd nog te zien bij processen)

Remote administrator heeft deze functie wel maar is niet gratis

ok,

ik heb nu Radmin viewer hier en Radmin server server daar.

hier zit ik met een router
daar een modem, met dynamische IP adres,

als ik ip opvraag van de server geeft het een resultaat, maar als ik over het icoontje in de systray ga geeft het een ander en korter resultaat.

wat moet ik doen? ik heb het nog niet kunnen testen maar ik voel nu al dat het niet zal werken...

Dynamisch ip zeg je. Hoe vaak veranderd het? Als het nl veranderd moet je er weer achter zien te komen wat het ipadres is.

Wat zijn de beide ipadressen die je te zien krijgt. Je hoeft niet alles neer te zetten. Bijv 192.168.X.X.

10.0.0.50 als ik over de systray ga en dit blijft blijkbaar

en

81.246.xxx.xxx dit zou om de 36 uur veranderen.

Dan zou je dus om de 36 uur aan je nieuwe ip moeten zien te komen.

Waarschijnlijk heeft die modem ook een router functie want die 10.0.0.50 is je interne netwerkadres. Dus zul je in de modem/router ook aan portforwarding moeten doen en dit elke keer als je ipadres veranderd.

het ip adres is geen probleem maar dat telkens forwarden.... Is er geen mogelijkheid om de routerfunctie uit te schakelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan