router/modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

haabee

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Berichten
3
Hallo,
Ik bezit een ADSL-verbinding met USB-modem aangesloten op mijn pc.
Ik heb een laptop gekocht die ik wireless wil bedienen, dus een wireless router gekocht.
Helaas heeft deze router alleen maar ethernet-verbindingen.
Wat is de beste oplossing (er van uit gaande dat ik volgend jaar overstap op kabel!)
1)aanschaf van een modem/router ineen (kan ik deze nog op kabel gebruiken?)
2)aanschaf van een router voor usb EN voor ethernet
3)de ethernet router houden en een ethernet adsl-modem kopen.
Alvast bedankt
 
Nu je toch al een wireless router gekocht hebt, is het voldoende om je gewoon een modem te laten toedienen door welke provider je dan ook maar kiest (ADSL of kabel, maakt niet uit, zolang je maar van hun een modem krijgt met een ethernet-aansluiting die je kunt verbinden met de WAN aansluiting van je wireless router).

Tijs.
 
Nu je toch al een wireless router gekocht hebt, is het voldoende om je gewoon een modem te laten toedienen door welke provider je dan ook maar kiest (ADSL of kabel, maakt niet uit, zolang je maar van hun een modem krijgt met een ethernet-aansluiting die je kunt verbinden met de WAN aansluiting van je wireless router).

Tijs.

Hallo Tijs,
Wanneer ik overstap op kabel weet ik nog niet. Ik zal het nog even moeten uithouden met mijn USB-modem. Ik heb wel de winkelier gebeld of ik de router eventueel zou om mogen ruilen. Dit was geen probleem.
Ik had de keuze voor een router/modem ineen voor hetzelfde geld of een router die geschikt is voor ethernet en Usb voor 20 euro meer. Ik denk dat de laatste optie geschikter is omdat, als ik kabel heb toch weer over moet schakelen op ethernet.
Hans
 
Hallo Tijs,
[...]Ik had de keuze voor een router/modem ineen voor hetzelfde geld of een router die geschikt is voor ethernet en Usb voor 20 euro meer. Ik denk dat de laatste optie geschikter is omdat, als ik kabel heb toch weer over moet schakelen op ethernet.
Hans

Goed gezien! Bovendien bevatten ook van ADSL providers (mocht je van de huidige ADSL provider naar een andere ADSL provider willen overstappen) de doe-het-zelf pakketten in 99% van de gevallen een modem met ethernet aansluiting. Vandaar mijn opmerking dat het niet uitmaakt of je een ADSL provider danwel een kabelprovider gaat nemen, zolang er maar een modem wordt geleverd met ethernet aansluiting.

Overigens zijn er ook providers die, zodra je een abo bij ze neemt, een draadloze router erbij leveren... Ik zou dus eigenlijk voorstellen de draadloze router terug te brengen, en te wachten totdat je precies weet wat je van je nieuwe provider allemaal aan hardware krijgen gaat.

Tijs.
 
Goed gezien! Bovendien bevatten ook van ADSL providers (mocht je van de huidige ADSL provider naar een andere ADSL provider willen overstappen) de doe-het-zelf pakketten in 99% van de gevallen een modem met ethernet aansluiting. Vandaar mijn opmerking dat het niet uitmaakt of je een ADSL provider danwel een kabelprovider gaat nemen, zolang er maar een modem wordt geleverd met ethernet aansluiting.

Overigens zijn er ook providers die, zodra je een abo bij ze neemt, een draadloze router erbij leveren... Ik zou dus eigenlijk voorstellen de draadloze router terug te brengen, en te wachten totdat je precies weet wat je van je nieuwe provider allemaal aan hardware krijgen gaat.

Tijs.
Bedankt voor de informatie. Ik ga eens kijken welke aanbieders bij mij in de buurt actief zijn, en wat ze eventueel in de aanbieding hebben.
Groetjes Hans.
 
Nu je toch al een wireless router gekocht hebt, is het voldoende om je gewoon een modem te laten toedienen door welke provider je dan ook maar kiest (ADSL of kabel, maakt niet uit, zolang je maar van hun een modem krijgt met een ethernet-aansluiting die je kunt verbinden met de WAN aansluiting van je wireless router).

Tijs.

Ga binnenkort over op adsl+bellen en heb nu een linksys WAG354G
modem/accespoint/router met 2 PC's bedraad en 2 notebooks draadloos. Van de nieuwe IP krijg ik een modem met een ethernet en een telefoon aansluiting. Nu is mijn vraag kan ik de WAG hierop (het nieuwe modem) aansluiten zodat alles weer gaat funktioneren zoals het nu is. Misschien is er een link naar een site waar ik een configuratie kan vinden?

Ad
 
[...]heb nu een linksys WAG354G
modem/accespoint/router met 2 PC's bedraad en 2 notebooks draadloos. Van de nieuwe IP krijg ik een modem met een ethernet en een telefoon aansluiting. Nu is mijn vraag kan ik de WAG hierop (het nieuwe modem) aansluiten zodat alles weer gaat funktioneren zoals het nu is. Misschien is er een link naar een site waar ik een configuratie kan vinden?

Ad

Hetzelfde geldt als hierboven gesteld: Als dit ding geen ethernet aansluiting heeft aan de WAN kant maar een telefoonkabel-aansluiting, dan gaat dit niet. En dat is het geval bij je WAG354G ...
Je had je WAG354G modem/router wel kunnen inzetten in plaats van de door de IP geleverde modem, als je alléén internet-functionaliteit had aangevraagd, want het ding is geschikt voor ADSL2+. Echter, omdat je ook telefonie erbij genomen hebt gaat dit niet.

Informatie: http://www.linksys.com/nl
Ondersteuning -> Downloads -> [Selecteer je apparaat uit de lijst] -> klik op "Downloads voor dit apparaat".

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat er een ethernet uitgang op de nieuwe modem zit.
Evenals een of twee Phone uitgangen en een adsl ingang
Heb een Copperjet816-2p modem waarmee ik het zou kunnen uitproberen als ik ergens de instellingen kon vinden die nodig zijn. Ik dacht nl dat ik de WAG op de modem kon aansluiten en door wat wijzigingen in de instellingen de WAG als router kon gebruiken, dus niet meer direct op het internet aangesloten.

Ad
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan