Router na modem/router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jarod

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2003
Weet iemand of het mogelijk is om een wireless router achter een gedrade modem/router te plaatsen. In ben nl van plan een modem/router met vpn mogelijkheid te kopen maar het verschil tussen een wireless en een gedrade vpn modem/router is nogal aanzienlijk. En ik heb al een wireless router, vandaar.

Jarod

Ik heb nu een speedtouch 510 en een smc wireless router. Ik wil de speedtouch inwisselen voor een draytek modem/router ivm met het opzetten van een vpn verbinding. En ik wil m'n wireless connectie behouden i.v.m. een laptop die ik veel gebruik.

Groet, Jarod

Via de draytek vpn instellingen wil ik toegang verlenen aan bekenden van mij om een harde schijf te delen met een Linksys NSLU2. Aan de NSLU2 kun je 2 harde schijven plaatsen welke je dan vanaf het internet kan benaderen. Recentelijk is dit me gelukt met een kennis van me. Het voordeel is dat je geen logge computer aan hoeft te laten staan maar dat de NSLU2 als een server werkt.

Waarom zou dat niet gaan lukken met de Speedtouch ?

Weet jij eventueel hoe dit kan ??. Ik ben met iemand een aantal dagen bezig geweest om dit via de speedtouch voor elkaar te krijgen. Met behulp van internet, vragen en lezen maar helaas geen resultaat met de speedtouch. Het enig wat ik uit de berichten die ik las kon halen is dat de speedtouch moeilijk met inkomend verkeer om kan gaan. Mijn kennis reikt niet zo ver dat ik de speedtouch overhoop kan halen.

Jarod

Nee dit is geen optie. Mijn voorkeur ligt bij de aanschaf van een draytek modem/router. Daarin is vpn eenvoudig in te stellen. Daar wil ik ook de server op aansluiten. Rest mij alleen nog mijn eerste vraag of ik mijn wireless router daar op aan kan sluiten.

Groet, Jarod

Router achter router is niet echt geweldig.Beter zou dan een Acces Point zijn resp de smc moet de optie hebben om als Acces Point te functioneren.

Volgens de handleiding moet dat geen probleem zijn. Maar voor mijn beeldvorming: wat is het verschil in instellingen tussen een accespoint en een router ??

Acces point: alleen verbinding

Router: verbinding plus een firewall

Even heel simpel gezegd dan...

Op de smc kan ik de firewall uitschakelen. Wordt het dan een accespoint, of denk ik nu te simpel.

Ja idd, dat denk je te simpel.

Er moet in die smc volgens mij wel een optie zijn om hem alleen als accespoint te laten werken.
Twee routers achter elkaar kan wel, maar je loopt tegen een hoop problemen aan.
We hebben het hier ook , maar p2p progjes en online gamen dat moet je dan oa. vergeten. En niet onbelangrijk het kostte een hoop hoofdbrekens. Zit wel lekker veilig te surfen achter twee routers.

Weet je hoe de smc als accespoint ingesteld kan worden ?? Uit de handleiding wordt ik daar niet veel wijzer van. Het is een SMC 2804WBRP-G.
Anders denk ik dat ik toch maar meer geld uitgeef aan een goede wireless modem/router. Wel jammer van de SMC want het is een goed dingetje voor de rest.

Jarod

Misschien handig voor de mede forummers:

Ik heb een Draytek 2500 modem/router gekocht. Daarop heb ik mijn wireless SMC aangesloten voor het wireless deel. Het geheel werkt vlekkeloos.

Groet, Jarod

Kijk aan, heel mooi. Heb je je smc nog als accespoint ingesteld?:thumb:

Nee, niets aan veranderd. Aangesloten en alles stelde zich vanzelf in.

Groet, Jarod

Kijk, das makkelijk. Zo moest het overal mee gaan:D :8-0:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan