Router naar router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jordy B

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2009
Beste Helpmij'ers,
Ik wil mij (als het kan wat ik nu ga vragen) een 2e router gaan aanschaffen voor op mijn kamer, de Sitecom WL-306 om precies te zijn.
Alleen zit ik met de vraag of ik de 2e router wat ik wil gaan kopen ook kan laten ontvangen en tegelijk ook uitzenden. Wat ik hiermee bedoel is dat ik met router 2 dan het signaal kan ontvangen van de router die onder in de woonkamer staat, en met router 2 dan ook tegelijk een draadloos signaal kan uitzenden zodat ik draadloze verbinding kan krijgen via de 2e router. Kan dat of kan ik alleen maar ontvangen en dat ik de apparaten waar ik internet op moet hebben alleen maar via een netwerkkabel (lan) aan kan sluiten?
Bij voorbaat dank.
M.v.g. Jordy

mensen kan nou helemaal niemand mij helpen?!

Ik denk niet dat dat een probeem is maar hoe je het een en ander omschrijft dus wel,je legt het erugg moeilijk uit.
Maar zal een poging wagen:In de woonkamer heb je een router staan (of is dit een modem?)
Je wilt een draadloze router kopen en in je slaapkamer wilt plaatsen waarmee je op je pc (of pc's) kan internetten.

Welk merk en type is router in de woonkamer (mischien is die al draadloos).
Niet draadloos dan kan je een draadloze router kopen en ernaast zetten en aansluiten zodat je boven draadloos daarmee kan verbinden.
Mits er in je pc (of pc's) een draadloos kaartje zit anders moet je deze ook kopen.

ik zal proberen het beter uit te leggen.
in de woonkamer staat een modem waarop een draadloze router is aangesloten. die zendt het signaal uit. Nu wil ik een 2e router aanschaffen voor op mijn eigen slaapkamer waarop ik de pc/xbox e.d. op aansluit. Nu is mijn vraag dat als ik met die nieuwe router draadloos het internetsignaal ontvang van de router die in de wonkamer staat, zodat die dus als access point staat ingesteld (volgens mij, of is dat iets anders?). Zou ik dan ook een draadloos internet signaal uit kunnen zenden als de router ook staat ingesteld als ontvangstpunt?

wat ik vergete was te vertellen, ik heb gewoon draadloze verbinding met mijn laptop, alleen het signaal is zwak en dus langzaam. en als ik met mijn xbox online wil moet ik eerst mijn laptop aanzetten en dan de netwerkkabel in mijn laptop duwen zodat ik de xbox met het internet verbind met het internet, wat soms best vervelend is

Waarom trek je niet gewoon een kabel van de router beneden naar je kamer, en hangt er een switch aan? Dan heb je met je laptop ook snellere verbinding.

EDIT: Ik zie dat het een beetje een oud topic is, denk dat het niet meer nodig is.

Laatst bewerkt:
Het probleem is dat ik geen kabel naar boven kan trekken anders had ik dat ook al lang gedaan. Daarom wou ik dit doen want een acces point is net zo duur als een router en is maar 54mbps

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan