Router niet bereikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

robertjan

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2001
Berichten
375
Hey,

Ik heb een vraagje,

ik had laatst al gevraagd hoe het kwam dat me draadloze verbinding steeds wegviel.. ik heb toen die service gestopt en nu werkt het.

alleen ik kan niet in me router config komen via 192.168.1.254. ik zit nu op internet via me oude inbelverbinding. ik heb al wat dingen geprobeerd maar hij komt er gewoon niet. moet ik mijn oude inbelverbinding misschien eerst weggooien voor het lukt? ik heb als ip nu 192.168.1.1 dat klopt dus wel er is verbinding..

alvast bedankt
 
Het is een Hawking Tech wireless 4 ports router..

ik heb gewoon constante verbinding.. ja af en toe valt ie weg.. als iemand daar een oplossing voor weet is het mooi.. heb al met een vast ip geprobeerd ook..

wat ik wel krijg is dus een inlog venster van de router.. username is admin en verder hoef je niks qua wachtwoord te doen.. dan gaat ie inloggen.. en krijg ik wel in beeld Setup te zien in de explorer balk en ik zie hem laden maar dan kapt ie ermee...
 
Allereerst, heb geen verstand van routers :) maar toen er laatst een D-Link bij mij werd ingestalleerd moest ik wel degelijk volgens de wizzard, naast Admin, een wachtwoord invullen. Maar het kan mogelijk per router verschillen.
 
Gebruikt hawking dat ip wel om in de router te komen, dat vraag ik me meer af, als het het zo is dan zou je ten alle tijden een indicatie moeten krijgen inderdaad zoiets als naam en paswoord 9mits ingestel0 of je zou een reactie moeten krijgen van de router, je hebt het niet per ongeluk elf veranderd, sommige routers hebben deze mogelijkheid, als dat zo is werkt alleen een hard reset van de router je uit de problemen.
 
Nee kijk, soms dan komt die router setup wel met de vraag wat user en pass is.. dan voer je het in en begint ie te laden.. maar verder gaat ie niet.. boven in beeld komt wel setup te staan... maar dan nokt ie het af
 
Zou bijna denken dat de router niet lekker is, gewoon ziek, als je wel naar het ip adres mag en er ook nog wat in je beeld komt maar voor de rest gebeurdt er niets.
Heb je al eens een hardreset geprobeerd op de router.
 
Je zegt dat je PC als IP adres 192.168.1.1 heeft. Bij mij heeft mijn router standaard dit IP adres. Conflicteerd dit misschien?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan