router niet toegankelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joske9968

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2013
Ik zit al even verveeld met het feit dat ik niet in mijn router raak. Als ik via /cmd het IP adres van de router opzoek en dan dat standaardgateway-adres in de browser intyp komt er op dat de pc geen verbinding kan maken. Nochtans kan ik er wel naar pingen via /cmd.
Ik heb al gelezen dat deze vraag regelmatig opduikt maar ik vind niet de juiste oplossing.
Ben daarbij nog een leek wat ICT betreft :rolleyes:

welk merk en type router

Hij is zeker aangesloten want er loopt een LAN-verbinding naar deze pc, geen draadloos internet. Ik heb het al eens met m'n laptop geprobeerd, deze moet het wel doen met draadloos internet maar heeft hetzelfde probleem. Volgens de laptop komt het door een externe firewall. wat ik niet goed begrijp.

De router is van Motorola, Telenet.
Kan het dat router en modem in één zitten? Ik heb al gelezen dat dit bij Telenet niet zo is maar bij mij lijkt het daar toch op.

Lijkt erop dat je dat alleen van buitenaf kunt doen.
Probeer eens via deze pagina bij je router-configuratie te komen.

Tijs.

zo werkt het inderdaad... Is dat dan de enige manier? Want het lijkt me nogal onhandig om telkens naar je router te moeten lopen, het mac-adres op te schrijven en dan terug naar de pc.

Toch alvast bedankt

Ik heb het niet uitgevonden :D Ik verwacht trouwens dat er géén andere manier is.
Natuurlijk kun je het MAC adres van de routermodem ergens duidelijk opschrijven (of opslaan in een bestand), zodat je het de volgende keer niet meer van de routermodem zelf (meer) hoeft af te lezen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan