router nodig??

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennisa

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2001
Berichten
302
Heey,

Ik heb nu een netwerk van 2 pc's. Op PC1 heb ik één netwerkkaart voor het internet en één voor het netwerk, op PC2 zit één netwerkkaart voor het netwerk. Maar als PC2 op internet wilt, dan moet PC1 aan staan. Ik zou graag willen dat de twee PC's onafhankelijk van elkaar op internet kunnen. Ik heb hier en daar al wat nagezocht en volgens mij heb ik daar een router voor nodig (correct me if i'm wrong).

Maar wat veranderd er allemaal na de komst van een router? Kan ik dezelfde kabel blijven gebruiken? Moeten er nog steeds 2 netwerkkaarten in PC1? Enzovoort...

Wie kan mij hierop een duidelijk antwoord geven?

Alvast bedankt,

Dennis
 
Als je nu geen gebruik maakt van een HUB heb je andere kabels nodig.

In pc 1 hoeft dan nog maar 1 netwerkkaart te hebben.
 
Inderdaad, een router biedt uitkomst. Per PC één netwerkkaart en allemaal een straightcable.
 
Je hebt maar twee netwerkkaarten nodig. Elk één voor beide computers. Daarnaast moet je een extra utp kabel hebben van de router naar één van de pc's. De andere heb je immers al.
Voor de rest verandert er niet zoveel in het hardware gedeelte. De router is nu degene die altijd aanblijft staan.

Voor het software gedeelte. De router geeft (indien een dcp-server aan boord) automatisch ip adressen uit, de computers moeten op automatisch ontvangen staan.
Indien je ftp servers of graag spelletjes over het internet speelt moet je bepaalde poorten op de router openzetten, maar dit voorziet in een wat grotere uitleg. Niet essentieel voor dit verhaal

suc6 dermee
 
Geplaatst door wajang
Inderdaad, een router biedt uitkomst. Per PC één netwerkkaart en allemaal een straightcable.

Heey,

Ik heb nog een redelijk aantal meters UTP kabel liggen, kan ik deze ook gebruiken? Moet daar dan alleen zo'n RJ-45 stekkertje op?

Dennis
 
hallo,

ik heb even een vraag die aansluit op de vraag van dennis. Ik wil ook een router kopen, heeft er iemand tips waar ik een beetje een normale en redelijk goedkope router kan kopen???

alvast bedankt,

Luke:rolleyes:
 
Eentje waar IK heel te vreden mee ben is de linksys router BEFSR41....kost wl 129 euro (ongeveer)
 
De e-tech kan ik ook aanbevelen. Heb hem zien draaien en ga zelf ook 1 aanschaffen

bij www.norrod.nl is die ook € 79,00
 
ik heb ook een router gezxien bij my com: de Edimax Broadband Router + 4p switch. Is dit ook een goeie want ik wil niet echt graag over internet kopen en my com zit hier in het centrum. Of zouden jullie dan toch kiezen voor een e-tech???

_______________

Luke
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan