Router of HUB?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Internet delen gaat het simpelste met een Router.
Bij welke provider zit je en wat voor een verbinding heb je.

Dan zul je hier veel aan hebben. http://www.troublesathome.nl/index.php?section=faq&page=netwerk

Ik zou altijd een router nemen met 4 poorten. (Denk aan de toekomst)
Verder is het een goede router.
IP502draw.gif

als je helemaal weinig uit wil geven, gebruik je gewoon de host pc als router, dan heb je nodig twee netwerkkaartjes, en een crosslinkkabel! en hup internet
dan moet wel altijd de host pc aan staan als je op de andere pc wil surven!

Geplaatst door seeburg100
als je helemaal weinig uit wil geven, gebruik je gewoon de host pc als router, dan heb je nodig twee netwerkkaartjes, en een crosslinkkabel! en hup internet
dan moet wel altijd de host pc aan staan als je op de andere pc wil surven!

Das meestal wel het geval
En het maakt geen verschil dat op de ene PC winXP en op de ander 98se staat?

nee geen probleem zo gepiept host met xp is uitstekend twee netkaarten, in allebij een natuurlijk maar dat snap je wel? kabeltje aansluiten, crosslink. netwerk maken, flopje in de andere pc en hup internet!

Geplaatst door BabyNuke
Ok... Maar ik moet dus ook nog een losse HUB kopen?
NEE

Een router heeft een HUB functie in zich. Evenals een Switch functie en Modem functie.

Je hoeft ABSOLUUT geen HUB meer te kopen. Als voorbeeld ik heb een DrayTek Vigor 2300, en wij kunnen met 4 pc tegelijk op Internet en daarnaast ook van elkaars PC (indien gewenst) gebruik maken.

Dus een HUB aanschaffen naast een router is absoluut niet nodig.

IN deze router zet je de DHCP functie aan. Vervolgens krijgt iedere pc van deze router een IP adres. Het IP adres dat jij van de Provider kreeg, ontvangt nu de Router, en hij geeft de signalen en communicatie gewoon door.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan