Router of niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcvk45

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2010
Berichten
93
Geachte leden,

Reeds een paar dagen ben ik aan het proberen een thuisnetwerk te maken wat me tot op heden nog niet is gelukt en me stilaan radeloos maakt.

Mijn desktop is verbonden van uit de telenet modem met een kabel naar de switch en van hieruit naar de pc.
Mijn laptop is draadloos. Op beiden kan ik de twee pc's zien in verkenner en dan onder netwerk.
Als ik een bestand deel op de desktop of omgekeerd krijg ik steeds de melding geen toegang. Als ik mijn laptop wil toevoegen aan het netwerk krijg ik de melding dat het niet mogelijk is.

Waar ligt de fout ? Bij mij of de switch en moet ik mij een router aanschaffen omdat mij ooit eens iemand heeft verteld dat dit niet ging met een switch.
 
router gebruiken is,router aan sluiten en je hebt verbinding,dan enkel de boel nog delen
 
Bedankt voor de snelle reactie.

Is het echt nodig om een router aan te schaffen of anders lukt het niet ?
Indien echt nodig had ik gedacht aan een Netgear WNDR4500. Zou het dan hiermee lukken ?
 
Als je de PC's ziet in het netwerk maar geen bestanden kan delen ligt dit aan de beveiliging.
Heb je de schijven al gedeeld en heb je de juiste toegang gegeven ?
 
netgear is prima heb ik ook de 3700

ik heb modem--router--switch-----switch en alles werkt
 
Laatst bewerkt:
Om dit nog even uit te sluiten: het is allemaal dezelfde windows versie?
 
Desktop is Win 7 Pro
Laptop is Win 7 premium.

Nu mijn volgende vraag : Hoe moet ik de beveiliging nakijken en wat bedoel je met de juist toegang.
 
Als je rechts klikt op bv de C schijf dan ga je naar eigenschappen en kan je in de tabbladen delen bij geavanceerd delen en in het tabblad beveiliging kijken en regelen wie of wat mag doen op de gedeelde schijf !! Ik ga ervan uit dat de schijf inmiddels als gedeeld staat !!
 
Ik heb een kleine vordering gemaakt. Nu kan ik op mijn laptop zien c - share (is de C scijf van mijn desktop). Als ik dan hierop dubbel klik krijg ik de melding : Geen toegang tot \\Frieda-pc\c. Neem contact op met uw netwerkbeheerder om toegang te vragen.
Wat moet ik hiermee.
 
Dan moet je dus nu de machtigingen gaan aanpassen op de door mij genoemde tabbladen bij de eigenschappen van C
 
Ik heb een kleine vordering gemaakt. Nu kan ik op mijn laptop zien c - share (is de C scijf van mijn desktop). Als ik dan hierop dubbel klik krijg ik de melding : Geen toegang tot \\Frieda-pc\c. Neem contact op met uw netwerkbeheerder om toegang te vragen.
Wat moet ik hiermee.
 
Ik denk dat het probleem is opgelost. Mijn hiervoor aan allen.

Eigenschappen - Beveiligen - objecten - machtiging instellen.
 
Juist, goed gedaan en ben blij dat ik je heb kunnen helpen en op de juiste weg heb gezet.
Succes met je netwerkje.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan