Araucaria90
Gebruiker
- Lid geworden
- 30 dec 2012
Nav chronische verbindingsproblemen op mijn UPC Wifi verbinding kreeg ik nu het advies om een router er achter te plaatsen.
Heb onlangs een Wireless Gigabit Router N750 gekocht die zowel op 2,4 als 5 Ghz zou kunnen.
Dan had ik gegarandeerd stabiel internet.
Dat is dus niet zo, maar volgens mij zit ik ook helemaal nog niet op de 5 Ghz frequentie.
Heb er helaas zelf te weinig verstand van om het uit te vogelen, dus aan het Googlen gegaan en kwam dit topic tegen.
Er is met mij nooit gesproken over het feit dat je computer wel 5 Ghz aan zou moeten kunnen.
Is me nu voor de zoveelste keer een oor aangenaaid?
Ik zie werkelijk door de bomen het bos niet meer.
Er wordt maar van uitgegaan dat je alles zelf even fixed; plug & play en hup internetten maar.
Nou, was het maar waar.
Ik weet dus echt niet hoe te controleren of mijn computer dit wel aan kan; wat hiervoor geschreven is zegt mij echt helemaal niets.
Kortom; hoe ga ik dit ontdekken en hoe ga ik dit (indien mogelijk) fixen??
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen; weet het écht even niet meer na zoveel (veelal verkeerde) adviezen!
Alvast bedankt!
gr. Araucaria90
Heb onlangs een Wireless Gigabit Router N750 gekocht die zowel op 2,4 als 5 Ghz zou kunnen.
Dan had ik gegarandeerd stabiel internet.
Dat is dus niet zo, maar volgens mij zit ik ook helemaal nog niet op de 5 Ghz frequentie.
Heb er helaas zelf te weinig verstand van om het uit te vogelen, dus aan het Googlen gegaan en kwam dit topic tegen.
Er is met mij nooit gesproken over het feit dat je computer wel 5 Ghz aan zou moeten kunnen.
Is me nu voor de zoveelste keer een oor aangenaaid?
Ik zie werkelijk door de bomen het bos niet meer.
Er wordt maar van uitgegaan dat je alles zelf even fixed; plug & play en hup internetten maar.
Nou, was het maar waar.
Ik weet dus echt niet hoe te controleren of mijn computer dit wel aan kan; wat hiervoor geschreven is zegt mij echt helemaal niets.
Kortom; hoe ga ik dit ontdekken en hoe ga ik dit (indien mogelijk) fixen??
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen; weet het écht even niet meer na zoveel (veelal verkeerde) adviezen!
Alvast bedankt!
gr. Araucaria90