Router op 5 Ghz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja,ik weet wat je bedoelt.
Ik ben al 20 jaar bezig met computers en nog kom ik steeds nieuwe problemen tegen.
Niets is zo veranderlijk als computer techniek.

Hij is een zij haha

Glazen bol stond uit.

Laatst bewerkt:
Hier is het gewoon huis, tuin en keuken gebruik!
En niemand in het gezin boeit het wat, als het maar werkt.
Bij storing mag ik opdraven, grrrr ben er gewoon ongeluist.
Maar ja, nu dus deze ellende en irriteer me mateloos aan al die foute adviezen en slechte service bij UPC die je eerst een paar maanden van het kastje naar de muur sturen.
Inmiddels opgezegd daar; weet dat overal wat kan zijn, maar zoals ze er bij UPC mee omgaan is meer dan eens gewoon onbeschoft geweest. Zeker niet klantvriendelijk!
En dan geeft de monteur die hier is me notabene dus dit advies maar zegt helemaal niks over Ghz gedoe. Gewoon een Sitecom router halen. Niet de goedkoopste, de duurste hoefde ook niet. Tja, wat weet ik dan?? Dan ga ik toch af op advies van verkoper??
Maar ja, moet ik deze nou terugbrengen of niet en wat dan??
Ik weet het echt niet meer :(

Nu nog op een kastje naast de meterkast waar het modem staat.
Ik weet dat ie naar de 1e verdieping moet, maar bij gebrek aan een langere kabel nu nog daar.
Dus dat de 2e verdieping niet ok is, snap ik. Maar ja, als ze garanderen dat zodra hij op de 1e verdieping staat, het hele huis stralend internet moet hebben, dan moeten iig de begane grond én de eerste verdieping stralend internet hebben zolang hij nog beneden staat!!

Als je verbindings problemen hebt zijn een aantal zaken belangrijk:
1 waar staat je router ( niet in de meterkast, of achter de tv)
2 wat zit er in de buurt en op welk kanaal werken die, ( kun je zien met programma INssider )
de sterkste open kanaal uitkiezen ( 1, 6 of 11 zijn meestal de sterkste kanalen) 11 is meestal standaard ingesteld op routers.

om voorbeeld te geven: in mijn directe omgeving zitten 35 draadloze routers, toch is mijn verbinding uiterst stabiel en heeft een heel groot bereik (ong 60 meter)

5 ghz is mogelijk maar wordt door meeste hardware niet ondersteund, heeft minder ver bereik, kan gevoelig zijn voor elektrische interferentie.

Peter

Het modem van UPC staat IN de meterkast; moest daar staan van UPC, sterker nog, door hen zelf daar geplaatst.
De Sitecom Router staat op een kastje naast de meterkast, zit ca 40 cm tussen.
Ik heb idd Inssider.
Ik plak hier een afbeelding bij van een screenshot van wat ik net op Inssider had.
Router SitecomF3AE30 steekt steeds overal bovenuit maar volgens mij over meerdere kanalen als ik het goed begrijp.
Weet eerlijk gezegd bij deze router niet hoe van kanaal te wisselen.
router.jpg

Dat stralend internet moet je met een zak zout nemen.
Er zijn allerlei invloeden in een huis dat draadloos internet kan belemmeren.
Ook het feit dat antennes voortaan ingebouwd zijn,doet er geen goed aan.
Een router kan prima zijdelings uitstralen,maar naar beneden gaat niet goed komen.
Als je niet weet hoe de router te configureren is er ook nog een zero configuratie.
Er zit een knopje op router en in windows heb je ook zero configuratie.
Maar nu komt het weer,ik heb nog nooit een zero configuratie gedaan.
Moet ik onderzoeken.

Een signaal van -70 is niet omheel enthousiast van te worden.
Zoals je ziet zitten er meerdere routers op hetzelfde kanaal.
Ik zou kanaal 1 kiezen.
Druk je lekker die fritzbox weg

Laatst bewerkt:
Haha ik heb er nog nooit van gehoord zelfs ;)
Ik weet wel op het Thomson modem (wat is eigenlijk het verschil tussen een modem en een router; ook zoiets) dat zo een reset ding zit wat je met een paperclip oid met indrukken voor een reset. Die zit niet op de Sitecom router. Dat heb ik wel bekeken.

Hoeft ook niet.
De router van jouw heeft het niet.
Jammer,toch iets in je maag gesplitst.
een modem verzorgt de verbinding van buiten naar binnen (wan)
Een router verzorgt de verbinding naar de verschillende pc's in huis.
De thomson is een combinatie van deze twee, een modem/router.
De kwaliteit van de thomson laat zwaar te wensen over,het is gewoon pure franse rotzooi.
Bij upc weten ze dit ook,vandaar de zijsprong en gerommel met sitecom routers.

Gelukkig heeft UPC mij gezegd die router aan mij te zullen vergoeden, anders € 97,-- naar de maan.
Of terugbrengen en geld in eigen zak steken of ben ik nu heel slecht??
Als het toch niks uitmaakt.
Eind januari stappen we over op KPN!
Heb UPC al voorgesteld om de hele zwik in de meterkast te vervangen, dat was ok.
Maar volgens monteur had dat geen zin terwijl ik die tip juist had via iemand op Facebook die notabene ............... zelf monteur voor oa UPC is.
Helaas woont hij in het zuiden van het land dus niet echt te doen dat hij even langskomt

Wat ook zo maf is; buurvrouw (zit 1 huis tussen) heeft Fritzbox van XS4all; nooit ergens last van en daar kan ik zelfs bij mij in huis op inloggen!
Hoezo materialen in huis; heeft idd gewoon met kwaliteit van de apparatuur te maken.
Klungel monteur heeft er even een ander modem op gehad (Cisco 3925) maar ja, omdat hij klungelde werkte het niet, dus geen eerlijke kans gehad.
Nu willen ze die niet meer plaatsen terwijl die wel beter schijnt te zijn.
Tja, zo wordt je nog eens als speelbal gebruikt!

Ja,ik ook.
Psv stad.

Oeps ,begint meer op chat te lijken.
Maar de cisco was inderdaad beter geweest.
Is dat geen idee,ook XS4all te nemen.

Laatst bewerkt:
Maar kom ik dus met een hele grote omweg weer terug op de oorspronkelijke vraag: hoe kan het dat het UPC draadloze internet het eerst wel prima deed en toen ineens zonder aanleiding (navraag gedaan bij buren of ze wat veranderd hebben) heel onstabiel werd?!
Monteur geweest die heeft lopen emmeren, toen dus helemaal geen internet en telefoon meer.
2 dagen later weer monteur; bleek eea niet goed geïnstalleerd in meterkast.
Hij heeft oa een splitter geplaatst en toen leek alles goed te werken wat later niet zo bleek te zijn; 1 laptop wel en de rest gewoon niet.
Dan zeggen ze bij UPC doodleuk dat je niet zoveel apparaten er op aan moet willen sluiten. Ja duuuh het heeft gewerkt!
En toen kwam het ge-emmer met de router erachter. En geloof me, dit is het verhaal in een notendop en ik weet echt niet meer wat nu de juiste oplossing is om weer stabiel internet te krijgen!!

Nee,ik woon in het zuiden.
En ik heb gewoon adsl verbinding.

Zelfs bekabeld hadden wij toen het hele weekend geen internet en telefoon; echt dramatisch allemaal hoe dat gegaan is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan