Router op de bovenverdieping

Status
Niet open voor verdere reacties.

McBroodje

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2009
Goedendag,
Ik heb een wifimodem van ziggo staan beneden. alleen vindt ik het draadloos internet daarvan gewoon bagger!
Nou vroeg ik me af of het mogelijk is dat ik een router op de kabel vban mijn pc aansluit om zo boven een beter bereik te hebben is dit mogelijk?

Er zijn twee opties.

Optie 1: U sluit een router aan op de netwerkkabel en vergroot daarmee het wifi bereik. Zet de router wel in AP (Access-Point) modus want anders krijgt u problemen met NAT.

Optie 2: U neemt contact op met de Ziggo Klantenservice (1200 intern gratis) en vraagt ze om de router functionaliteit uit te schakelen. Hierna fungeert het wifi-modem selchts als modem en kunt u op poort 1 een eigen router met groter bereik aansluiten.

Hoi MrBroodje,
Dat is geen probleem. Als je in plaats van korte kabel dat verbindt
modem en ruiter neemt een genoeg lange UTP kabel kan je hem
naar boven verplaatsen.
Vr. groet en succes..:thumb:

Er zijn twee opties.

Optie 1: U sluit een router aan op de netwerkkabel en vergroot daarmee het wifi bereik. Zet de router wel in AP (Access-Point) modus want anders krijgt u problemen met NAT.

Ik zou dus gewoon de kabel uit me pc kunnen halen en in de modem doen?

Optie 2: U neemt contact op met de Ziggo Klantenservice (1200 intern gratis) en vraagt ze om de router functionaliteit uit te schakelen. Hierna fungeert het wifi-modem selchts als modem en kunt u op poort 1 een eigen router met groter bereik aansluiten.

Er zijn meerdere opties mogelijk.

1. koop een wifi repeater en versterk het wifi signaal. Let op dat je snelheid wel door de helft gaat hierdoor.
2. koop een sterk access point met hoog zendvermogen en sluit die aan op de router en zet het wireless op de router uit.
3. gebruik een powerline oplossing en gebruik je stopcontact om te verbinden, geen draden trekken en geen last van slechte ontvangst.

LTD666 ik ben een student ik heb geen geld om allerlei apparaatjes te kopen.

ik vroeg of ik me router gewoon op mijn internetkabel van mijn pc kon aansluiten zodat ik sterkere verbinding heb.

Het kan alleen als de router ook als client bridge kan worden ingesteld. Meeste routers kunnen dit niet omdat ze daar niet voor ontworpen zijn.

Ik heb twee routers ik zal morgen.even.kijken welke het zijn. iig zijn ze beide van.linksys

stel je router dan in op repeater mode. hij zendt dan het signaal van het ziggo apparaat opnieuw uit (repeaten).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan