Router op kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

kool13624

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2002
Vraagje. Kan iemand mij vertellen of er te werken is met een internet kabelaansluiting via een router. Ik wil namelijk meerdere pc's thuis op 1 kabelaansluiting hebben.
En zo ja is deze router dan erg ingewikkeld te plaatsen ? Ieder advies is welkom

Dat is prima te doen en het aansluiten in heel simpel. Meestal zit er een goede beschrijving bij de router

Nou dan gaan we het gewoon even proberen, denk dat ik er wel uitkom maar er wordt in de handleiding een hoop gekletst over het aanpassen van ip nr's ed maar denk dat het complexer overkomt dan het in werkelijkheid is

Let bij de aankoop van de router of deze geschikt is voor de kabelmodem die je gebruikt. Zeer belangrijk.

Ja ik heb voor proef CASEMA geprobeert en daar kan je niet met iedere router aan je modem knopen want casema gebruikt een ander protocol!! Dat is het adertje onder het gras bij hun terwijl ze adverteren zonder adertjes onder het gras dat hadden ze mijn niet verteld.

Indien je een abonnement hebt dat werkt met het nieuwe Moterola-modem, dan gebruik je waarschijnlijk het L2TP-protocol. Niet alle routers kunnen hiermee overweg. Let er dus bij aanschaf van je router op.

Ja daar ben ik ook achter gekomen dat ze een ander protocol gebruiken dat bedoelde ik nou met het addertje onder het gras van hunnie is belachelijk dat ze een ander protocol gebruiken ik ben maar bij ADSL gebleven daarom

Zelf heb ik nog het oude vertrouwde PPPoE. Werkt goed in combinatie met een Linksys router.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan