router plobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

tutoworld

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2009
Beste helpmijers!

een kameraat van mij heeft een probleem dit moest ik van heb sturen
ik heb het zelfde probleem met een sitecom router wl-303 in ik heb ziggo
hier is het bericht

Beste helpmijers!
Ik zit al een tijdje met het probleem dat ik geen porten kan forwarden. Ik zit achter een belkin router en een wanadoo famely box.

Beetje vage omschrijving hoor. Wat bedoel je precies, wil je in de router een port forwarden maar weet je niet hoe? Of Heb je wel poorten geforward maar werkt het niet?

Waarschijnlijk heb je poorten in je router geopend/ geforward, maar dat dien je eigenlijk in de live box te doen. Ik weet niet hoe je de boel geconfigureerd hebt, maar je hebt nu 2 apparaten die ip-adressen kunnen uitdelen, achter elkaar hangen.
Beste kun je dhcp (uitdelen van ip-adressen) in de router uitschakelen en deze als switch gebruiken. (dus geen netwerkkabel vanaf de live box in de WAN poort van de router steken, maar in 1 van de 4 de LAN poorten. Je moet de router dan een vast ip-adres geven in de range (weet zo niet welke ip-adressen de live box uitdeelt) van de family box. De firewall in de router kun je dan uitschakelen, die van de family box is goed genoeg.
Klink moeilijk, maar werkt des te beter.

bedankt

bedankt voor de reaktie maar heb je ook een oplossing voor de sitecom wl-303 , ziggo (@home)

Jij hetb als het goed is een kabelmodem van ziggo met daarachter de router. Ik vermoed dat bij jou het probleem toch in de router zit (niet goed geforward) of wellicht in de firewall van Windows (deze heb ik trouwens uit staan, die in de router is goed genoeg). In het modem van Ziggo hoef je geen poorten te forwarden o.i.d., deze laat standaard "alles" door. Schakel eerst een de firewall van Windows uit en probeer de poorten opnieuw te forwarden in je router.

Jij hetb als het goed is een kabelmodem van ziggo met daarachter de router. Ik vermoed dat bij jou het probleem toch in de router zit (niet goed geforward) of wellicht in de firewall van Windows (deze heb ik trouwens uit staan, die in de router is goed genoeg). In het modem van Ziggo hoef je geen poorten te forwarden o.i.d., deze laat standaard "alles" door. Schakel eerst een de firewall van Windows uit en probeer de poorten opnieuw te forwarden in je router.

firewall was al uit
ik vind het maar raar ik dnek dat het egt de router is ik wil daarom ook een d link

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan