Router poort open zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

sikkink

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2006
Hallo, ik heb een vraag. ik heb op mijn anderer pc een gameserver gezet, en nu moet ik de poort open zetten, ik heb een e-tech router. iemand...?

Poort

Hallo, euhm wie zou mij een printscreen of link kunne sturen waar ik het zou kunnen zien waar je dat moet doen, zo'n poort open zetten.:D

Router poort

Als je een server dan op je pc zet, moet de firewall toch zobiezo uit? en bij mijn router
(e-tech) staat bij ip/port filters, allemaal tweeën. is dit erg?

Hallo, euhm wie zou mij een printscreen of link kunne sturen waar ik het zou kunnen zien waar je dat moet doen, zo'n poort open zetten.:D
Klik op "e-tech " van huijb, dat is de link. :)
En je hoeft de firewall niet uit te zetten, sterker nog, doe dat nooit, je kunt gewoon de firewall toestemming geven om jou serverprogramma connectie te laten maken met het internet.
Dit (klik op "dit") is trouwens ook wel een leuke site voor je dacht ik.

Laatst bewerkt:
Router

Ja frisian dat weet ik , maar daar kon ik het niet zo gauw vinden. en nog bedankt:thumb:

Router

Hallo, na heel wat vragen over, welk type router heb je. heb ik ff een printscreen geupload

http://www.megaupload.com/nl/?d=DXTTL13H

Daar moet je de poort open zetten. het gaat om poort 27015, maar het ip wat er achter staat is van de router. en het ip van de pc, waar de server op draait is anders.

Alvast bedankt

Volgens de handleiding zit je hier bij het goede venster.
Is het ip-adres juist? Dat moet het ip-adres van je pc zijn waar je server op draait.
Dat adres kom je alsvolgt te weten.
Achterhaal het ip-adres van uw computer
Voor Windows 98 en ME: klik op Start, Uitvoeren en typ in: 'command' klik op OK, gevolgd door 'ipconfig' en druk op Enter.
Voor Windows 2000 en XP: klik op Start, Uitvoeren en typ in: 'cmd' klik op OK, gevolgd door 'ipconfig' en druk op Enter.
Noteer het adres (192.168.123.101 bijvoorbeeld) van de computer.
Je hoeft het ip-adres van de router dus niet in het lijstje in te vullen.
Bij portrange vul je dan twee keer je poort in (27015) met daarachter dan het intern ip-adres.
Kijk hier ook maar eens.

Router

Ja het ip van me computer, dat is toch een ander ip dan waar ik mee moet inloggen op me router, maar op die print screen staat port range, daar kan ik de poort invullen. maar daar achter staat automatisch een ip van de router.

Router

dat ip kan ik niet veranderen, alleen 3 cijfers er bij achter.:rolleyes:

En alleen die drie cijfers daar gaat het om, of heb je een geheel ander ip-adres van je pc?
Wat is dat adres als ik vragen mag?

Router

euhm , ja dat mag wel. 24.132.188.166 . het ip waarmee ik in de router moet inloggen is heel anders. dat ip plus de poort. 27015 , zou dit het gehele ip dan worden voor de game server?

euhm , ja dat mag wel. 24.132.188.166 .
Dat ziet er niet echt uit als een intern ip-adres. En ik weet eigenlijk wel zeker dat dat niet klopt.
Heb je dit gedaan?
Achterhaal het ip-adres van uw computer
Voor Windows 98 en ME: klik op Start, Uitvoeren en typ in: 'command' klik op OK, gevolgd door 'ipconfig' en druk op Enter.
Voor Windows 2000 en XP: klik op Start, Uitvoeren en typ in: 'cmd' klik op OK, gevolgd door 'ipconfig' en druk op Enter.
Noteer het adres (192.168.123.101 bijvoorbeeld) van de computer.
Dat zal ook zoiets als 192.168.1.xxx zijn.

Router

hey, ja ik heb dat gedana ipconfig, er staan drie dingen, neem aan de bovenste ip-adres.
dat. het ip wat daar staat bevat 2 nullen meer dan het ip om in de router in te loggen. dus neem aan dat deze het is ? dus dat in dat lege vakje invullen.

Dat zou best kunnen, maar dat kan ik vanuit hier niet beoordelen natuurlijk.

Router

Ok, ik ben al een stuk verder. bedankt voor alles wat ik al weet. heb nogwel een paar vragen, stel ik morgen wel. Onno

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan